Ráno se probouzíte úplně rozlámaní, bolí vás hlava a celý den jste mimo, protože v noci nespíte, převalujete se a často se probouzíte. S tím by chtělo něco dělat.

  1. Povolejte do zbraně bylinky. Zklidňující účinky mají hlavně meduňka, heřmánek nebo třezalka tečkovaná. Šálek čaje před spaním vaše tělo krásně zklidní.
  2. Pokud nejste čajoví, tak než půjdete na kutě, vypijte sklenku vlažného mléka s medem.
  3. Alespoň pět hodin před spánkem už nepijte kávu ani jiné nápoje obsahující kofein.
  4. Před spaním nekuřte. Nikotin narušuje spánek.
  5. V místnosti, kde spíte, by neměl být hluk ani příliš světla, ideální teplota pro spánek je 18–20 stupňů.
  6. Zapomeňte na šlofíka po obědě. Snažte se vydržet až na noc, i když jste jistě přes den unavení.
  7. Ložnice by měla sloužit pouze ke spaní. Ne jako pracovna, ne jako obývací pokoj.
  8. Nejezte před spaním těžká ani kořeněná jídla. Na druhou stranu – s úplně prázdným žaludkem se vám taky nebude dobře spát.
  9. Poproste partnera o relaxační masáž. Sex by mimochodem taky nebyl úplně od věci.
  10. Využijte aromaterapii. Éterické olejíčky s příměsí levandule, santalu nebo meduňky vás ukolébají.