První případ se stal nejspíš chybou detekčního zařízení, řekl tehdy ČTK mluvčí Agrofertu Karel Hanzelka. Podle firmy se nyní může jednat o úmyslné poškozování značky.

Veterináři v Kosteleckých uzeninách zkontrolovali proces výroby i detektor kovů. Chybu ale nenašli. „Výrobce předložil úředním veterinárním lékařům servisní zkušební protokoly ke konkrétnímu detektoru na balicí lince,“ sdělil mluvčí veterinární správy Petr Pejchal.

Podle něj by měl odhalit předměty z nerezové oceli od velikosti šest milimetrů, u železa a neželezných kovů i menší. Maso pocházelo z bourárny v Kostelci a provozu ve Vodňanech.

Uzeniny, kde se našla jehla, měly datum spotřeby 27. února 2016 a prodávaly se ve 400gramových vaničkách. Na kus jehly upozornil zákazník. „Případ se dále došetřuje,“ dodal Pejchal. Agrofert si za kvalitou svých výrobků stojí.

„Prakticky vylučujeme, že k pochybení došlo na naší straně. Dle skutečností provázejících tuto kauzu bohužel nemůžeme vyloučit, že se jednalo o úmyslnou manipulaci s cílem poškodit naši značku,“ sdělil za Agrofert Jan Pavlů.

Veterinární správa stáhla na začátku ledna 2,1 tuny Uherské klobásy Pikok od Krahulíka prodávané v řetězci Lidl. V Teplicích jim také zákazník nahlásil zapíchnutou jehlu ve výrobku.

„Pravděpodobně muselo dojít k selhání detekčního zařízení, veškeré maso prochází detekcí. Pátráme po tom, co se vůbec stalo. Věnujeme tomu veškerou pozornost,“ řekl tehdy mluvčí Agrofertu. Z prodeje se stáhlo 8 400 kusů tohoto výrobku.