Vzpomínáte si na klip, ve kterém partičky lidí, kteří vypadají, že tři minuty před natáčením zahodili jointa, se pomocí velmi divných pohybů (tance?) pokoušejí propagovat známé památky a krásy Moravy? Nejbizarnější na celém videu bylo, že vůbec neukazovalo krásy Moravy, kvůli kterým mělo původně vzniknout. Není totiž možné soustředit se na nic jiného než na skupiny svíjejících se divnolidí. Připomenout si ho můžete ZDE.

Trapas ale nekončí. Naopak, velkolepá jízda, která je přesným opakem než propagací jižní Moravy, pokračuje dál!

V červnu, tedy před dvěma měsíci, byl spuštěn, samozřejmě opět za podpory Jihomoravského kraje, turistický portál jizni-morava.cz. A tam se panečku dočtete věci!

„Není tam prostě nic, co by mohlo vyvolat chuť jet se podívat na jižní Moravu,“ hodnotil stránky například specialista z pražské společnosti Dobrý web Filip Ekl pro idnes.cz

A my musíme říct, že nelze než souhlasit. Překlad do sedmi jazyků dává cizincům, kteří na web přijdou, maximálně pocit, že se ocitli někde mimo v hodně velké zádely, kde vládne král Google Překladač.

„Rozlohou sa Bratislavský kraj radí na štvrté miesto a počtom obyvateľov na tretie miesto medzi ostatnými regiónmi Českej republiky,“ dočte se například návštěvník o jižní Moravě ve slovenské verzi.

O mnoho jednodušší to nemají ani Němci, které pro změnu stránky lákají do Břeclavi na „Abend mit dem Schwarzen Joshka“ (večer s černým Jožkou), čímž je myšlen Večer s Jožkou Černým.

Rusové zase mohou vyrazit do Chladniček Valtice. Ne, není to nová továrna, jedná se o pozvánku k prohlídce Lednicko-valtického areálu, tedy zámku Lednice, který je chráněnou památkou UNESCO.

Závěrem jen takový malý celkem nepodstatný detail. Turistické stránky Jihomoravského kraje stály milion korun.