S aerolinkami Travel Service to jde z kopce. Každým dnem dostáváme další stížnosti. Všechny příběhy zákazníků se točí kolem toho samého – zpožděné lety, arogantní nebo žádná komunikace, nedostatek informací a dlouhé hodiny čekání.

Travel Service si poslední dobou dělá velice špatné jméno, a to nejen proto, že si na aerolinky lidé stěžují, ale také proto, že se ke stížnostem agentura odmítá vyjádřit. Oslovili jsme ji už před několika dny a stále ticho po pěšině.

Další příběh nám do redakce zaslala paní Králová.

„Dobrý den, také máme nepěkné zkušenosti se společností Travel Service. Měli jsme letět z Brna ve 4:40. Nakonec jsme letěli až ve 13:30! Nikdo nám nebyl schopen říct, co se děje a jestli vůbec odletíme. Ztratili jsme kvůli tomu skoro den zaplacené dovolené. A po celou dobu, co jsme čekali, tak se nic nedělo. Bohužel můj příběh nekončí. Za 10 dní jsme letěli pochopitelně zpátky domů. Dojeli jsme na letiště a letadlo mělo odlítat ve 21:35 bulharského času. Dělali jsme si s přítelem a dalšími cestujícími srandu, že doufáme, že nebude zase nějaký problém. Když jsme si sedli v pořádku bez komplikací do letadla, všem se nám ulevilo, protože byla neděle a druhý den jsme všichni šli do práce. Najednou letuška zahlásila: ‚Z technických důvodů musíte opustit letadlo.‘ Takže jsme se všichni zvedli a vystoupili. Opět jsme strávili několik hodin na letišti a odlétali jsme druhý den až v 5:50 ráno. Bez jediné informace. Klasicky nikdo nic netušil. Momentálně z nich vymáháme peníze za to, že jsme na letišti strávili půl dovolené.“

Druhý příběh nám zaslala MUDr. Curillová.

„Dobrý den. Se společností Travel Service jsem se už něco nacestovala. Prakticky při každé cestě byl nějaký problém. Například vynucené přistání na vedlejším ostrově po 15 minutách letu pro poruchu letadla, zpoždění nebo rozesazení od spolucestujícího přes celé letadlo jsem tak nějak skousla. V roce 2015 jsem letěla společně s partnerem na 3 měsíce do Spojených arabských emirátů. Cesta tam proběhla bez obtíží. 2 týdny před plánovaným odletem do ČR jsem se od kolegyně dozvěděla, že Travel Service od určitého data zrušila všechny lety Praha – Dubaj a zpět. Náš let byl po tomto datu. Nikdo nám nic neřekl. Ani e-mail, ani telefonicky, zkrátka nijak. Až po mém cíleném e-mailu mi bylo oznámeno, že se let opravdu zrušil. Nikdo mi nenabídl náhradní let, což by měli. Stálo to tak v kupních podmínkách a letenku za 3000,– Kč z Dubaje do Prahy neseženete. Travel Service se k našemu požadavku stavěla velice pasivně. Musela jsem se proto obrátit na právní oddělení Ústavu pro civilní letectví v ČR, kde po vysvětlení problematiky velmi ochotné a snaživé právničce bylo uznáno, že z podmínek jasně plyne pro zákazníka možnost si vybrat vrácení peněz nebo zařízení letu s jinou společností při zrušení letu. Dále mi bylo doporučeno tento e-mail společnosti přeposlat, a pokud společnost bude nadále trvat na svém a jednat protiprávně, bude to řešeno Ústavem pro civilní letectví právní cestou. Od zaslání tohoto mailu společnosti Travel Service jsme měli do třiceti minut na e-mailu letenky na stejné datum s tureckou společností. Budu ráda, když se tato zkušenost dostane k lidem, aby si mohli vybrat kvalitního cestovního dopravce.“

Z obou příběhů vyplývá, že Travel Service se určitě neřídí příslovím „Náš zákazník, náš pán“. My bychom navrhli raději „Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne“. Je jen otázkou času, kdy tato společnost překročí hranice tolerance svých zákazníků a někdo je zažaluje. A my se jim nedivíme. Z příběhu paní Curillové je vidět, že pokud na ně člověk zadupe s právní cestou, jsou schopni pro zákazníka udělat cokoli.