Předem bych rád poprosil všechny, kteří očekávají nějakou tu pseudointelektuální kritiku plnou slov jako „kastimanovské“ nebo „ziperadonální“, která ani neexistují, protože jsem si je právě vymyslel, aby laskavě opustili tento prostor a šli se vyprstit slovníkem. A my ostatní jedeme dál. Rychle a zběsile cílí především na mladší teen publikum a takto to funguje prakticky od pátého dílu, kde jakékoliv fyzikální zákony vzaly za své a to je jedině dobře, protože duté blábolení a hloupé předem rozhodnuté závody stejně nikoho nezajímaly, proto byly všechny předchozí díly, krom toho prvního, kritiky i laickou veřejností ztrhány.

Akční sekvence jsou nekompromisně hlavním tahákem celého filmu, a navíc jsou prošpikovány exotickými lokacemi, takže se rozhodně neokoukají ani neomrzí. A naše oblíbená sveřepá parta po sobě v každé zemi zanechá takový bordel, že to vypadá, jak kdyby tam řádil Superman na kokainu, a mě v souvislosti s tím opět klasicky pobavily internetem se množící plky patologických realistů, že takhle gravitace přece vůbec nefunguje, že někdo ty fyzikální zákony totálně nedomyslel a bla bla hovna hovna. Samozřejmě že takto gravitace skutečně nefunguje, proto je s podivem, že se nikdo nepozastaví nad mírnou, ale opravdu jen drobnou, ba až mikroskopickou nereálností například soubojů Optima Prima s Decepticony, kde to vypadá, jak kdyby spolu souložila dvě vrakoviště, ale auta létající z budovy do budovy jsou tak strašným a necitelným zprzněním kruté reality. Prostě naprosto do prdele volající.

Nebylo by to Rychle a zběsile, kdyby pan Naftalín již tradičně neustále nežvatlal ty svoje těžce moudré proslovy o rodině a hodnotách, které by se měly začít tesat do podtácků na kofolu, protože z toho by se jeden zkrátka dojal až běda, neprodleně konvertoval k církvi a každou neděli pomáhal faráři Pepovi se mší a orálem. Dokonce i já během filmu měl párkrát nutkání jít před kino a vrátit tomu slepému beznohému bezdomovci zpět do kastlíku ty drobáky. Ona celkově ta blábolící vata kolem funguje jako pouhopouhé lepidlo mezi jednotlivými akčními pasážemi, naštěstí to občas zachrání ten čokoládově zbarvený moccatýpek, který ty nudné tlachy sem tam proloží nějakým třeskutě vtipným džoukem, takže se vám může stát, že se v záchvatu smíchu zadusíte vlastním podbradkem jako ta paní přede mnou.

S povděkem musím také konstatovat, že se nám konečně dostalo pořádného antihrdiny, který sice samozřejmě nedopadne zrovna nejlépe, ale to rozhodně nepovažujte za spoiler, protože si přece sami nedokážete představit, že by partu kolem Paula někdo zastavil, vyjma stromu. Jason Statham je zkrátka záporák jaksepatří, na tváři má kontinuálně drsný výraz zarputilé feministky při voskové depilaci a kdybych disponoval ženskými pohlavními žlázami, tak z něj budu bezpochyby samým nadšením ovulovat. Předtitulková scéna s ním je jednoznačně to nejlepší, co jsem včera viděl. A nutno podotknout, že jsem včera viděl i jedny babský bradavky a video roztomilého křečka papajícího křupku, takže je zřejmé, že úvodní pasáž byla fakt top.

Jistě, kdekterý artový mamlas, jenž si každý večer před spaním zarecituje Vergilia v originále, prádlo si musí věšet výhradně při západu slunce a dvě hodiny dokáže hloubat nad netradiční konzistencí svého hovna, se u filmu, kde létají auta, nejspíše strašlivě orosí a pohoršeně ze sebe vydoluje nějakou tu moudrou filozofickou floskuli typu „to je ale pí*ovina!“, ale my, nenároční blockbasteroví diváci, kteří se chodíme do kina především pobavit a nikoliv velkohubě debatovat o smyslu existence veškerenstva a silikonových nalejváků paní uvaděčky, si film zkrátka a jednoduše užijeme.

Pokud přimhouřím všechny oči, uši, nosní dírky i zbytek tělesných otvorů, které by v rámci veřejné bezpečnosti měly být přimhouřené permanentně, mohu v klidu a bez výčitek prohlásit, že Rychle a zběsile 7 se vyvedlo takřka ve všech ohledech, ve kterých se vyvést mělo. Kromě toho závěrečná rozlučka se zesnulým Paulem Walkerem proběhla nenásilně a více než důstojně, takže věřím, že si i nejeden zasmušilý cynik na hajzlu tajně pocáká kapesníček.