Málokdo si už vzpomene, že Pirelli je firma vyrábějící pneumatiky. Tohle slovo totiž tak zdomácnělo ve významu sexy nedostupný kalendář, že už jej tak snad ani nikdo jinak nebere.

Pirelli začalo s focením kalendáře někdy v šedesátých letech a určitě jejich zájmem nebylo z něj udělat luxusní nedostupné zboží. Kalendář prostě dostávali vážení klienti a postupem času se z toho jindy vlastně nechtěného daru stalo něco, co je pro lidi čest.

Pro jedny je čest jej mít doma a pro druhé je čest na něm pracovat, fotit pro něj nebo se nechat fotit do něj.

V Pirelli kalendáři se objevují nejslavnější modelky a herečky, většinou ve vyzývavých pózách, někdy úplně nahé. Každý ročník je v jiném duchu a focen v jiné lokalitě než předešlý, každý rok také probíhá charitativní dražba.

Částky jdou do milionů. Abyste měli doma kalendář Pirelli, tak už vážně musíte něco znamenat.