Že jste o nich ještě neslyšeli? Chia jsou semínka šalvěje hispánské, v minulosti byla základem jídelníčku Aztéků, kteří jim vděčí za mnohé: dodávají energii, ovlivňují mozkovou a srdeční činnost. Jejich popularita roste ovšem i v současnosti a díky svým blahodárným účinkům byla zařazena mezi superpotraviny.

V supermarketu je sice nekoupíte, ale dají se objednat z e-shopu, stačí trochu googlit, nebo koupit v obchodech se zdravou výživou.

S chia semínky můžete zahustit polévku, přidat je do těsta nebo do smoothie, freshe, přidat do jogurtu nebo jimi posypat salát. Záleží čistě na vás, kam všude je přidáte.

A abychom vás přesvědčili o jejich účincích a blahodárném vlivu na lidský organismus, tady je pět důvodů, proč je denně jíst:

1. Je v nich dvakrát víc draslíku než v banánech.

2. Jsou bohatá na vitaminy A, B, C a E. Jako antioxidanty dokážou bojovat proti projevům stárnutí pleti.

3. Chia jsou bohatým zdrojem bílkovin.

4. Máte problémy s pomalým trávením? Jezte chia, která jsou bohatá na vlákninu. Zrychlují metabolismus, tudíž mají jako doplněk vliv na hubnutí.

5. Nezdá se to, ale zasytí. Vážou vodu a několikanásobně dokážou zvětšit svůj objem. Spolu s vodou utvářejí hustý gel.