Přesně před 60 lety měla na VII. zimních olympijských hrách v italském městě Cortina d'Ampezzo neoficiální světovou premiéru Tatra 603.

Na přelomu ledna a února roku 1956 se v nové luxusní limuzíně vozila československá olympijská delegace, koncem 50. let se stala reprezentačním vozem pohlavárů komunistické strany.

K zajímavostem patří, že Tatra 603 nemusela vůbec spatřit světlo světa. Vláda totiž chtěla v Kopřivnici montovat především nákladní auta. Ovšem malá skupina konstruktérů tvořila toto legendární žihadlo v ilegalitě. Ještě že tak!

Skupina konstruktérů se scházela v Praze na Smíchově, kde v utajení pracovala na vývoji nového auta. Ve chvíli, kdy funkcionářům komunistické strany začala chybět nová reprezentační limuzína, dostala pokyn k její výrobě právě Tatra.

Jak asi tušíte, tahle tatrovka byla pro obyčejného smrtelníka nedostižitelným zbožím. Stála asi třikrát tolik co nová octavia.

Tatra 603 se vyráběla až do poloviny 70. let, dnes nechybí zajisté v mnoha sbírkách milovníků veteránů. Nyní se již pojďme podívat na tohle parádní vozítko.