Pamatujete na to, jak Češi uvízli v Egyptě na více než 30 hodin? A jak je tam nechali na letišti čekat? Psali jsem ZDE.

Pamatujete na to, jak malé dívce zmodrala nožička, protože letadlo mělo zpoždění? Psali jsem ZDE.

Pamatujete, jak uvolněné okénko přelepili páskou a chtěli letět? Psali jsme ZDE.

Pamatujete na to, jak se na palubě stroje motal opilý člen posádky? Psali jsme ZDE.

Pamatujete, když letadlu z Malagy začal vynechávat motor? Psalo se ZDE.

Pamatujete, jak v Bulharsku nezvládl pilot přistání a sjel do pole? Psalo se ZDE.

Nebezpečné, bizarní a těžko uvěřitelné případy spojují bohužel dvě slova: TRAVEL SERVICE.

Právě tato společnost má mezi českými turisty otřesnou pověst. Že by tolik negativních případů byla jen náhoda?

Redakce eXtra.cz už několik týdnů čeká na vyjádření, jakým způsobem chce společnost své problémy řešit. Zatím čekáme marně.

Vy ale čekat nemusíte. Pokud se cítíte poškozeni, tak máte nárok na tučné odškodné.

Každý se při cestování někdy dostane do nějaké nepříjemné situace. Když se objeví zpoždění, zruší vám let nebo vám ztratí zavazadla, ve všech těchto případech máte za určitých podmínek nárok na kompenzaci až ve výši 600 euro (15 600 Kč). Kompenzace jsou zakotveny v nařízení Evropského parlamentu z roku 2004.

250 EUR pokud je let opožděn o 2 hodiny nebo více a délka letu je kratší než 1500 km.

400 EUR pokud je let opožděn o 3 hodiny nebo více v rámci EU, Norska, Islandu a Švýcarska a délka letu je větší než 1500 km nebo letu mimo EU, který je dlouhý 1500 – 3500 km.

600 EUR pokud je let opožděn o 4 hodiny nebo více a délka letu je větší než 3500 km.

Kromě zmíněné finanční kompenzace máte právo na 2 telefonické hovory či 2 e-maily. Na občerstvení přiměřené době zpoždění. A také na ubytování v hotelu, pokud je zpoždění přes noc.

Na kompenzaci nárok nemáte, pokud zpoždění vzniklo kvůli mimořádným okolnostem, kterým nešlo zabránit. Mezi takovéto okolnosti patří například špatné počasí, stávka na letišti, nepokoje v konečné destinaci či srážka s ptákem. Letecké společnosti se rády vymlouvají na stav mimořádné události, aby nemusely kompenzace vyplácet.

Někdy se stane i to, že aerolinka váš let zruší. I v tomto případě máte nárok na kompenzaci, pokud byl let zrušen za těchto podmínek:

  1. Let byl zrušen méně než 14 dní před odletem.
  2. V období 7–14 dní před odletem vám nebyl nabídnut náhradní let, který odlétá nejdříve 2 hodiny před plánovaným odletem a přílet do cílové destinace není delší než 4 hodiny.
  3. V období méně jak 7 dní před odletem vám nebyl nabídnut náhradní let, který odlétá nejdříve 1 hodinu před plánovaným odletem a přílet do cílové destinace není delší jak 2 hodiny.