Mandrage přicházejí po dvou letech s novým singlem Brouci, který je zároveň první ochutnávkou z připravovaného alba, jež by mělo vyjít na podzim letošního roku.

Poslední album Siluety posunulo skupinu definitivně mezi domácí elitu a přineslo i několik nominací v hudebních cenách Anděl. Letos na jaře se kapela fanouškům při­pomněla akustickým divadelním turné O(d) začátku, na kterém netradičním, mnohdy až divadelním způsobem zmapovala celou historii kapely. Jindy divoká show tentokrát ustoupila komornějšímu sepětí s divákem, kterého kapela ve finále pozvala přímo na pódium na skleničku a na unikátní session.

Vypadá to, že právě prostředí divadel inspirovala Pepu Bolana, hlavního textaře kapely, k napsání singlu Brouci: „Moc se mi líbí staré texty z 50. a 60. let. Klasičtí textaři, kteří dokázali z jednoho pocitu nebo jedné sekundy v lidském životě udělat skvělý song. Miluju například texty Jiřího Suchého. Tam hledám inspiraci. Možná proto můžou Brouci působit na někoho i jako retro,“ říká Bolan.

Společně se singlem představuje kapela také videoklip, za jehož režií stojí Tomáš Kasal: „Mandrage se vždy snaží přijít s něčím novým. Nebojí se experimentovat, zkoušet nové věci. To se mi na spolupráci nejvíce líbí, vždy společně přemýšlíme, jak překvapit fanoušky. A hlavně je to skvělá banda, se kterou je radost natáčet.“

Tentokrát se na samotném střihu kapely podílel i bubeník Mandrage – Matyáš Vorda, který již pracoval na dramaturgii a scéně turné O(d) začátku. „Jsem vděčný, že mě Tomáš Kasal k sobě do střižny přizval. U tvorby scénáře jsme se chtěli vyhnout popisným příběhům vztahujícím se k textu a raději se zaměřili na navození atmosféry s využitím minima prvků. Jako hlavní prvek a téma klipu jsme si vybrali zrcadla, odrazy, třpyt, avšak jako protiklad je celý klip černobílý a velmi tmavý. Právě práce se stíny, lesk a zrcadlový efekt by měly navodit atmosféru další desky,“ vysvětluje Matyáš.

Na novou nahrávku dohlíží producent Armin Effenberger, finální mix má na starosti Ecson Waldes. „Dříve jsme na našich nahrávkách pracovali pouze s jedním člověkem, který desku produkoval a zároveň i míchal. Tentokrát máme kromě Armina, který má na starosti veškerou produkční práci, i Ecsona, který písně mixuje. Je to výhoda, protože k materiálu přistupuje s odstupem nezainteresovaného člověka a dává nám další zpětnou vazbu. Díky tomu mohou nové písně dostat jiný rozměr,” dodává Pepa Bolan.