Semínka patří k opravdovým výživovým pokladům. Konzumujeme je nejlépe v syrovém stavu, kdy jsou nutričně nejhodnotnější.

Tohle je 9 důvodů, proč bychom do svého jídelníčku měli zařadit variantu lněných semínek.

1. Vyznačují se vysokým obsahem vitamínů B1, B2, B3, B5, B6, vitamínu E. Dále obsahem vápníku, železa, manganu, hořčíku, fosforu, draslíku, selenu a zinku.

2 Velmi efektivně odstraňují z těla toxiny a jiné zdraví ohrožující substance. Takže jsou ideálním doplňkem při detoxikaci i dietě.

3. Vedle prospěšných omega 3 mastných kyselin obsahují lněná semínka také koncentrace fytoestrogenů lignanů, což jsou rostlinné estrogeny, které se v našem organismu chovají podobně jako estrogeny lidské. Konzumaci by se měly vyhnout pouze těhotné a kojící ženy.

4. Jeden ze způsobů konzumace a využívání přínosů lněných semínek je ve formě čaje. Jde také o jednu z nejjednodušších metod na zhubnutí – nepotřebujete se totiž omezovat v jídle a zbytečně hladovět. Tři lžíce semínek stačí přelít litrem vroucí vody a ideálně je nechat louhovat během noci. Ráno najdete konzistenci podobnou želatině, která je nejúčinnější. Pít byste jej měla 10 dní v kuse, pak si 10 dní odpočinout a následně kúru ještě jednou zopakovat.

5. Pravidelná konzumace tohoto čaje vám také přinese hezčí a zdravější pokožku, která bude více elastická a zároveň pevnější. Kromě toho také zmírní nebo úplně odstraní celulitidu.

6. Lněná semínka jsou pro své výživové hodnoty bohaté na vlákninu a proteiny vyhledávanou potravinou vegetariánů a veganů.

7. Lněná semínka mají protivirové, protizánětlivé, antibakteriální a protiplísňové účinky, pomáhají při stavech, jako je astma a artritida.

8. Lněná semínka mají lehce projímavý efekt, napomáhají plynulému pohybu střevního obsahu.

9. Preventivně působí proti rakovině prsu a zmírňují návaly horka při menopauze. Plusem navíc je udržování mladistvé pleti.