Dohnali jste během víkendu spánkový deficit?

Pokud ne, alespoň si o spánku něco přečtěte, ať ho v týdnu tolik nezanedbáváte.

1) V průběhu spánku je v našem těle regulována hladina hormonů a náš mozek se nabíjí podobně jako baterie.

2) Lidé do 55 let potřebují pro správnou regeneraci minimálně 8 hodin spánku denně. Starším lidem stačí pouhých 6 hodin.

3) Až 15 % lidí mívá sny pouze v černobílé barvě.

4) Poloha, ve které usínáte, může prozradit mnohé o vaší osobnosti. Lidé, kteří spí na břiše, bývají zábavní a společenští, zatímco lidé snící na zádech jsou většinou poměrně dost rezervovaní.

5) Nejdéle spící savci jsou koaly. Prospí až 22 hodin denně!

6) Nejméně toho naopak naspí žirafy. Spánkem ztratí pouze 1,9 hodin denně, protože se mu poddávají pouze několikrát v krátkých 10 minutových intervalech.

7) Hned v prvních minutách po probuzení zapomeneme 50 % snu. Po 10 minutách už si nepamatujeme téměř nic.

8) Člověk by dříve zemřel na nedostatek spánku než na nedostatek jídla.