Nevíme, jak vy, ale my jsme noční sovy. Rádi ponocujeme a ještě raději si ráno pospíme. Jenže vědci zjistili, že ranní ptáčata jsou mnohem šťastnější, veselejší a hlavně produktivnější.

Tohle je 8 tipů, jak zkusit přehodit svůj spánkový režim a stát se veselým skřivanem!

1) Vyhraďte si čas na ranní rituály. Ideálně se probuďte ještě dříve než váš partner nebo vaše děti, v klidu si užijte koupelnu i přípravu snídaně a hlavně se ničím nestresujte!

2) Čtení e-mailů a odpovídání na noční smsky nechte na později.

3) Budík zásadně nenechávejte hned u postele. Svádí vás jen k tomu, abyste jej zaklapli a dali si „ještě deset minut“. Nechte ho na druhé straně pokoje a prostě se k němu projděte. Už se vám do postele nebude chtít.

4) Až vstanete, odejděte z ložnice. Buď do kuchyně, nebo do koupelny. Neoblékejte se v místnosti, kde spíte!

5) Zkuste začít den lehkým cvičením. Protáhněte se u otevřeného okna a do práce jděte pěšky.

6) Začněte den sklenicí vlažné vody s citronem nebo čerstvým ovocem. Nakopne vás víc než kafe a cigareta!

7) Udělejte si chvilku pohody. Přečtěte si třeba kapitolu své oblíbené knihy nebo se pomilujte s partnerem!

8) Jděte spát o hodinu dříve než obvykle.