Vysoké šlechtické paruky Šlechta nosila vysoké excentrické paruky, v revolučních dobách na útěku vás ale taková paruka prozradí. Pro hraběnku Montmirail proto barrandovští vlásenkáři vyrobili důmyslnou paruku s nafukovacím balonkem, aby si mohla paruku nafouknout, jak se sluší, anebo vyfouknout, jak velí opatrnost a identita pouhé měšťanky. Natočit ale scénu, v níž hraběnka svou nafukovací paruku předvádí, nebylo vůbec jednoduché a nenápadná situace se stala jedním z nejnáročnějších momentů filmu.

Klid oproti Belgii Obě herecké hvězdy si v Česku užívaly klid při práci i po ní. Jean Reno po natáčení spíše odpočíval, zato Christian Clavier si rád zašel do města na večeři. A mohl, aniž by řešil zástupy nenechavých fanoušků s žádostmi o fotku nebo podpis. Naproti tomu ve frankofonním Valonsku v Belgii se popularita francouzských herců naplno ukázala. Davy lidí pravidelně obsypaly místo natáčení a součástí štábu se stal i policejní dozor a ochranka.

Strom přes cestu Peripetie, které neodmyslitelně patří k natáčení filmů, dokladuje výroba stromu pro scénu přepadení v lese. Přesněji pro spektakulární pád stromu přes cestu. Na Barrandově vyrobili maketu stromu s hustou korunou, bez kořenů ovšem nemohl stát a s kořeny ho nebylo možné povalit. Přemýšlelo se o variantě s pantem. Ukázalo se také, že postavit košatý umělý strom v lese a operovat tam s ním není snadné a už vůbec není snadné mít možnost opakovat záběry. Nakonec se použily obyčejné stromy a ke slovu přišel nejstarší z triků – filmový střih.

Hospoda v kapli Kapli Božího Těla u chrámu sv. Barbory v Kutné Hoře se produkce rozhodla využít pro sál hostince. Aby historický svatostánek vypadal jako zájezdní hostinec, nechal štáb pro kapli postavit celou falešnou stěnu i s krbem. V krbu musí pochopitelně hořet oheň, takže od falešné stěny vedl celou místností a úzkým vstupem ven komín pro odkouření.

Dostavník z Francie Natáčecím peklem se staly scény s obrovským cestovním dostavníkem. Štáb si ho nechal dovézt z Francie, jeho zadní kolo bylo téměř dva metry vysoké a jakákoliv operace s ním byla extrémně náročná. Pečlivě se musely vybírat i cesty, po nichž měl kočár jet. Pokud by vedla trochu z kopce, koně by ho nemuseli ubrzdit.

Cirkus na cestách Různé lokace po Česku, přesun z Česka do Belgie. Štáb Návštěvníků připomínal potulný cirkus a produkce proto využívala mobilní kanceláře. Jeden den se kanceláře prostě zavřely a naložily a za dva dny do nich filmaři zase vstoupili a pracovali na jiném místě, jako by se nic nestalo. Vše v kanceláři bylo na svém místě, jen bylo potřeba zalít kytky o pár set kilometrů dále. Při přesunu z Čech do Belgie se takto přemístila i čarodějova chatrč, obrovský a těžký dostavník a také naprostá většina českého štábu a barrandovských řemeslníků. Belgie se tak stala v podstatě jen další českou lokací.

Rozhodně tento film stojí za zkouknutí, takže jestli jste na něm ještě nebyli v kině, tak se dlouho nerozmýšlejte. Takhle jste se určitě dlouho nepobavili.