Kovy v šoku: Tohle už je moc. Statisíce ze státní kasy utracené za TikTok
Vláda ve čtvrtek na svém twitterovém účtu oznámila, že je i na TikToku. Síti, jejíž princip stojí na formátu krátkých videí. "Strakovka je prý ode dneška i na TikToku, sice nevím, co to je, ale doma mi to občas ukazují děti," napsal Andrej Babiš na svůj Twitter.
Strakovka je prý ode dneška i na TikToku, sice nevím, co to je, ale doma mi to občas ukazují děti. Sledujte https://t.co/5VElFr27xn
— Andrej Babiš (@AndrejBabis) January 28, 2021
Neziskový projekt Hlídač státu upozornil, že existuje smlouva, která dokládá nákup reklamního prostoru na sítích TikTok, Instagram a YouTube. Hovoří se v ní o částce 500 tisíc korun bez DPH. Objednávka je na firmu Medialer, jejíž sídlo je v paneláku na pražském Chodově a jejímž majitelem je Jakub Gulab, známý český tiktoker. Ten svou firmu založil teprve v listopadu loňského roku a už 21. ledna 2021 podepsal smlouvu s Vladimírem Vořechovským, šéfem komunikace Úřadu vlády. Web uvádí, že firma jiné kontakty se státní správou doposud nemá.
Úřad vlády chce na sociálních sítích vyvracet dezinformace o očkování na nemoc covid-19. Kampaň vytvořili mladí influenceři Anna Šulcová a již jmenovaný Jakub Gulab Kampaň odstartuje v pátek 29. ledna a poběží až do půlky února.
Web hlidacipes.org uvádí, že Anna Šulcová s Jakubem Gulabem kampaň připravili zdarma. Zpracovali koncept a scénář pro sedm krátkých videí o dezinformacích a sami v nich účinkují. Paradoxem ale je, že smlouva je na půl milionu, což má být údajně jen na nákup reklamního prostoru na sociálních sítích. To znamená, že kampaň je dodána zdarma, ale vláda za její propagaci utratila půl milionu, aby si u influencerů koupila mediální prostor.
Český internet se bouří. "Pardon, já se 8 let snažím k podobným věcem nevyjadřovat, ale 500 tisíc na TikTok z veřejných peněz na kampaň pro vládu s agenturou (=pochybný tiktoker s litrem vkladu) je fakt mimo. V téhle době, kdy se stát zadlužuje na desetiletí. Úžasný. Až budu příště platit daně, juchnu si," stěžuje si úspěšný youtuber Kovy na svém Twitteru. Řada marketingových expertů o záměru kampaně debatovala i na nové populární síti Clubhouse. Jako jeden z prvních na Twitteru zareagoval i bývalý rapper a youtuber Jonáš Čumrik.