Ořechy

Ořechy mají vyváženou kombinaci tuků, vlákniny a proteinů, navíc i nízký glykemický index. Tělo ořechy pomalu spaluje, takže máte energii po celý den. Jsou také výborným zdrojem vitamínu B a bohaté na železo, draslík, hořčík a zinek. Také podporují imunitní systém, protože obsahují antioxidanty.

Sladké brambory

Pokud přemýšlíte, jakou přílohu si vybrat, rozhodněte se určitě pro sladké brambory. Jsou mnohem lepší než třeba bílé pečivo nebo rýže. Uvolňují totiž do těla glukózu, a to v menších dávkách po celý den. Dodají tak vašemu tělu větší energii. Navíc jsou bohaté na vlákninu, takže pomáhají spalovat tuky. Člověka také sladké brambory zasytí více než rýže. Nechybí v nich ani vitamín C, beta karoten, hořčík a železo.

Med

Med byl dříve velmi populární mezi sportovci na olympijských hrách, protože byl vydatným zdrojem energie. Pomáhá udržovat hladinu cukru v krvi a brání tak únavě svalů. Tělo glukózu v medu rychle zpracuje a člověk je tak okamžitě plný energie a povzbudí ho.

Banány a mandlové máslo

Toto ovoce je výborným zdrojem ovocného cukru, hořčíku a aminokyselin. V mandlovém másle je zase vitamín B a proteiny. Pokud budete pravidelně mlsat banán s mandlovým máslem, budete mít výborný přísun energie. Látky obsažené v obou potravinách navíc zlepšují náladu. Banány mají na tělo navíc stejný vliv jako energetické nápoje.

Losos

Losos obsahuje omega 3 mastné kyseliny a vitamín B, které pomáhají přeměňovat potravu na energii a také zlepšují fungování mozku. Losos navíc zlepšuje náladu a jeho maso je protizánětlivé. Pokud si dáte lososa aspoň jedenkrát týdně, vše vám půjde od ruky.

Špenát

Tato zelenina přeměňuje potravu na energii a je skvělým zdrojem železa, hořčíku a draslíku. Dokonce také pomáhá tělu odpočívat. Pokud si dáte k večeři špenát, bude se vám lépe spát a váš spánek bude také vydatnější a delší. Navíc díky němu budete silnější, usměvavější a šťastnější.