Trendy
válka na Ukrajině Survivor 2024 Iveta Bartošová Survivor 2024 - aktuálně

Jezdíte občas taxíkem? Už se nenechte okrádat! Přečtěte si, jak tomu jednou provždy zamezíte!

Janek Rubeš a jeho tým to nemají při práci na projektu Praha vs. Prachy lehké. Napadení jedním z hajzlů z party z Pařížské.
Zdroj: Praha vs. Prachy
I díky zkušenostem zahraničních turistů se pražští taxikáři zařadili mezi přední pamětihodnosti Prahy a bohužel i nejznámější zloděje světa. Vyřešit jejich metody ani chování nedokázal žádný pražský primátor, ostatně ve sporu s taxikáři je i současná primátorka Adriana Krnáčová.

Ta se snaží změnit nejen jejich chování, ale také dohodnout přijatelnou cenu jízdného: kilometr v Praze teď stojí maximálně 28 korun, taxikáři ale chtějí 38 až 45 korun. Praha jízdné spočítala na 32 korun. Je jasné, že ne všichni řidiči taxíku jsou špatní, ale tohle řemeslo dostává na frak právě kvůli tomu, že neexistuje smysluplná kontrola, a proto stále přežívají stokorunoví drožkáři z počátku devadesátých let.

Lidem to ale může být celkem jedno, že město ani stát nedokáže nepoctivé taxikáře tzv. vypnout, protože nakonec si trh, jako ostatně vždycky, nachází své vlastní řešení. Za politiky řeší problémy mladí podnikatelé. Problém s výběrem taxikářů totiž řeší několik aplikací, mezi které patří i nová česká mobilní aplikace Liftago, s níž si sami vše řídíte přímo z mobilu: výběr nejbližšího taxíku podle výše jízdného i typu auta, ale také uživatelských hodnocení. Je to velmi jednoduché: v aplikaci si zadáte, odkud kam chcete jet, a poptáte nejbližší řidiče v okolí. Ti vám do pár vteřin pošlou nabídky, ze kterých si vyberete podle odhadu ceny (dále se platí podle taxametru), příjezdového času, auta nebo hodnocení řidiče ostatními zákazníky. Po dovezení do cíle ohodnotíte jeho výkon úplně stejně jako restauraci či hotel na dovolené. Je zajímavé, že v průměru lidé jezdí s Liftagem za dvacet korun!

Není proto překvapivé, že se Liftagu snaží komplikovat život tradiční dispečinky taxislužby, které řidičům nařizují pro ně nevhodné zakázky, a ti jsou pak nepříjemní nebo podvádějí. Liftago totiž funguje na jiném principu než třeba Uber: nabízí zákazníkům i řidiče jezdící pro velké dispečinky, kteří se ovšem nebojí veřejného hodnocení, protože jsou poctiví. Při objednání taxi přes dispečink vám nicméně pouze přidělí neznámého řidiče a sdělí cenu jízdného. Navíc dotyčného řidiče poté nemůžete veřejně ohodnotit. Dispečinky totiž případné stížnosti klientů na své řidiče logicky nejen nezveřejňují, ale ani se jimi příliš nezabývají. Liftago tohle vše principiálně mění: pánem je zákazník a slušný řidič na tom jen získá – nemusí totiž soupeřit o zákazníka s podvodníky.

Filip Turek se tvrdě opřel do Fialy: ODS zradila svoje voliče a on je toho absolutní příklad

Související články

Další články

Nejnovější kauzy