Facebook znají všude na světě. Používá ho neuvěřitelné množství lidí a hodnota této firmy je údajně už přes 100 miliard dolarů. Není tedy divu, že toho názvu využívá spousta podnikatelů, co se chtějí přiživit. Stejně jako jeden chorvatský prodejce zmrzliny, který objevil bledě modrou zmrzlinu a prostě ji nazval Facebook. A vydělal pořádný balík!

Bratři Admir a Ibi Adili mají zmrzlinový stánek na chorvatském ostrově Murter. Když si všimli, že patnáctiletá dcera jednoho z nich tráví na Facebooku spoustu volného času, Admir přišel na nápad vytvořit zmrzlinu s barvami tohoto webu a prostě ji prodávat pod názvem této slavné sociální sítě. Stačilo mít bílou zmrzlinu, nalít na ni modrý sirup a bylo hotovo.

Tento nesmyslný plán ale fungoval tak, že jejich Facebook zmrzlina se ihned stala absolutně nejprodávanější a dokonce se to rozkřiklo tak, že jim začali přibývat zákazníci. Zmrzlina přitom nemá nijak zvlášť unikátní chuť – prý chutná jako žvýkačky.

Samozřejmě, bratři se nezeptali Marka Zuckerberga, zda mohou název použít, ale Admir říká: „Pokud nám zavolá, zeptáme se ho.“

Obáváme se, že možná mu co nevidět zavolají Markovi právníci, jelikož se tenhle příběh úspěšného byznysu postaveného na známé značce začíná internetem šířit jako lavina. Teď už zbývá jenom prodávat Facebook toaleťáky, tampony a kondomy. Také Facebook mastička na hemoroidy by mohla fungovat. Marek Vašut by na ni rád udělal reklamu.