1. Otevřete okno

Neděláme si legraci! Venku je sice velká zima, ale pokud po ránu otevřete okno a nasajete čerstvý vzduch, mozek se vám automaticky okysličí, tělo prokrví a vy se budete cítit o něco více vzhůru. Navíc rána bývají sice chladná, ale slunečná, nebojte se tedy pustit do domu trochu slunečního svitu. Svět bude hned mnohem hezčí.

2. Zapněte si muziku

Asi vás nerozveselí tklivé písně pro třicátníky, ale zkuste si sestavit nějaký pěkný playlist z nadupaných pecek, které vás okamžitě dostanou do nálady. Ať už na vás fungují taneční hity, nebo opera, cokoliv vás dostane do varu, je povoleno. Stoprocentně funkční variantou, která nikdy nezklame, je například MC Hammer.

3. Usmějte se

Jasně, není vám do smíchu, my to chápeme, ale přestaňte fňukat a pořádně se na sebe zakřeňte do zrcadla. Minimálně vás to rozesměje. Nic horšího se opravdu nemůže stát. Váš mozek se na daný úsměv tak trochu naprogramuje a vy se budete cítit o něco lépe. Pokračovat můžete tím, že si pustíte nějakou skutečně vtipnou komedii!

4. Udělejte dobrý skutek

Zní to jako trapné klišé od sluníčkářů a pravděpodobně je to to poslední, co chcete udělat. Sama se cítíte pod psa, tak proč byste měla být hodná na někoho dalšího. Jenže to je přesně ono. Co uděláš, vrátí se ti zpátky! Zkuste se tedy přemoci a pochvalte kolegyni její dnešní outfit, pusťte někoho na přechodu nebo zavolejte babičce, se kterou jste už tak dlouho nemluvili. Nemusíte hned spasit svět, stačí maličkost.

5. Vyjádřete vděk

Ano, venku je hnusně, mrznete, jste vyčerpaná, ve stresu a škaredá. Vděk je to poslední, co byste právě pociťovala. Klid, chápeme, ale zkuste se nadechnout a zamyslet se nad tím, že jste vlastně zdravá, máte střechu nad hlavou, nebo možná máte celkem fajn chlapa, možná máte jenom fajn psa nebo rybičku, ale to nevadí. Najděte si každý den alespoň jednu věc, za kterou pocítíte vděk. Hned vám bude lépe.

6. Přečtěte si něco pozitivního

Internet je plný pseudomotivačních článků, ze kterých se vám bude chtít zvracet, vykašlete se na ně a raději sáhněte po své oblíbené knize nebo životním příběhu někoho, kdo vás inspiruje. Času stráveného četbou nikdy nebudete litovat a třeba najdete nějakou inspiraci.

7. Meditujte

Meditace pomáhá lidem uklidnit rozbouřenou mysl, navíc se naučíte správně dýchat a utřídit si myšlenky. Pokud jste začátečník nebo to zkrátka není váš šálek čaje, zkuste jinou fyzickou aktivitu. Opravdu se vyplatí, pokud se přemůžete, zvednete svůj deprimovaný zadek a trochu s ním zacvičíte. Pohyb je na depku jak dělaný.

8. Dobře se najezte

Jídlo je skutečně základ a s plným žaludkem se řeší všechny problémy snáz. Udělejte si nějakou dobrou mňamku nebo vyrazte do dobré restaurace a naplňte si bříško. Uvidíte, že svět bude hned mnohem hezčí. A nevymlouvejte se, že nemůžete jíst, protože jste tlustá. Nikdo vás nenutí jíst palačinky se zmrzlinou. Klidně si můžete dát něco dietního.

9. Běžte na procházku

Je tam zima, my víme, ale pokud se už druhým dnem válíte na gauči se svojí depresí, asi by to chtělo někam vyrazit. Nemusíte absolvovat pochod za zdravou mysl kolem celé republiky, nejste Reese Witherspoon ve filmu Divočina. Ale co si takhle dojít alespoň pro rohlíky nebo třeba dvakrát obejděte dům. Zima vás probere a mozek okysličí. Začnete myslet jako lidská bytost, a ne hromádka neštěstí a možná se snáze vzpamatujete.

10. Napište to!

No jasně, a netvrďte, že to není váš šálek kávy! Kamarádce jste taky psala sáhodlouhou esej do zpráv o tom, jak se cítíte pod psa. Partnerovi také dokážete vypsat srdce, když zapomene vynést koš. Takže to máte v sobě, tak si sedněte a vypište si srdéčko. Když si to potom po sobě přečtete, zjistíte, jak jste vlastně na tom, a možná taky nakonec zjistíte, že na tom nejste tak zle.