Určitě už taky máte osobní zkušenost s řešením pojistné události, ale byli jste spokojeni? Většina lidí totiž ani neví, jestli je přístup pojišťoven v pořádku, a 7 % dotázaných si bylo jisto, že by se dala nastalá situace vyřešit jinak.

Vyplynulo to z výzkumu, který provedla společnost ePojisteni.cz, jež je největším tuzemským online pojistitelem. Alespoň jednou v životě řešilo pojistnou událost 68 procent Čechů. Nejvíce lidí má osobní zkušenost s jednou pojistnou událostí; 20 procent respondentů řešilo pojistné události dvě.

„Lidí, kteří řešili větší počet pojistných událostí, je minimum. S pěti či více pojistnými událostmi má zkušenost jen 5 procent dotázaných,“ říká David Holý ze společnosti ePojisteni.cz. Pojišťovny ale mohou být rády, že čeští zákazníci jsou s jejich službami překvapivě nadprůměrně spokojeni. „Celých 52 procent dotázaných hodnotilo přístup pojišťovny a řešení pojistné události kladně. Naopak negativní zkušenost má s pojišťovnou jen 7 procent respondentů,“ popisuje Holý.

Další dotazovaní popsali, že už s pojišťovnou měli pozitivní i negativní zkušenost. Nepřekvapivým výsledkem je, že čeští klienti si vybírají pojišťovnu nejčastěji podle ceny nabízených produktů. „Celých 40 procent lidí si vybírá pojišťovnu tak, aby měli pojištění co nejlevnější. Naopak velmi málo dají lidé při hledání pojišťovny na doporučení finančních poradců, zlákat se nenechají ani nabídkou nadstandardních služeb či výškou limitů pojistného,“ uzavírá Holý.

Průzkum společnosti ePojisteni.cz proběhl ve dnech 13. 2. až 16. 2. a účastnilo se ho 1050 respondentů z celé ČR starších 18 let.

Společnost ePojisteni.cz je největším českým online pojistitelem. Možnosti nalézt na jejím webu nejvýhodnější pojištění využilo v loňském roce 713 tisíc lidí, přičemž více než 150 tisíc z nich uzavřelo přes portál ePojisteni.cz smlouvy na různé pojistné produkty.