1. Nalévejte si pití spíš do vysokých a úzkých sklenic. Náš mozek vyhodnotí pití v široké sklenici jako něco, co v pohodě zvládne, protože hladina alkoholu nesahá příliš vysoko.
  2. Najezte se. Nepijte na lačno a během večera se snažte alespoň sem tam něco zobat. Jen tak vydržíte popíjet až do ranních hodin. Klidně si dejte něco mastnějšího.
  3. Pijte pomalu. Nedržte neustále sklenici v ruce, mějte ji položenou alespoň 30 centimetrů od sebe.
  4. Nemíchejte. Ideální je začít obyčejnou vodou, pak pít jeden druh alkoholu a noc zakončit opět vodou. Rozhodně nemíchejte víno a panáky.
  5. Hýbejte se. Běžte se občas projít ven, pokud je to možné. Nadýchat se vzduchu a rozproudit krev. Pozor, ať nešlápnete na dělobuchy.
  6. Pokud vás společnost nutí pít víc, než máte v úmyslu, mějte připravenou nějakou prima výmluvu. Třeba těhotenství, práce druhý den ráno apod.
  7. Nekuřte. Cigarety váš stav pouze zhorší, druhý den si budete tu vyhulenou krabičku vyčítat.
  8. Vyspěte se. Daleko víc se opijete, pokud jste unavení. Odpočiňte si na vaši velkou noc.
  9. Pamatujte si, že nejhorší opice způsobují nápoje sladké a bublinkové. Červené víno zase obsahuje látku podobnou histaminu, po které vás vždycky tolik bolí hlava. Nejlepší je pít vodku, to je prokázáno. A navíc, světlé nápoje se z těla vyloučí rychleji než ty tmavé.