Český spotřebitel je idiot, který si neumí dupnout. Pokud nasadí prodejce jiné ceny pro Německo a jiné pro Česko, tak si zaslouží jediné – aby mu zákazník dal najevo, že už si k němu na nákup nezajde. To je názor ekonoma Lukáše Kovandy.

Celou kauzu odstartoval čtenář eXtra.cz Martin Maska. Ten se vyjádřil k cenovému rozdílu mezi výrobky, které se prodávají u nás a které jsou k dostání v Německu. Sám Martin si dal tu práci, že se vydal na průzkum do Německa, aby zjistil, jak to s cenovým rozdílem je. Ceny výrobků nebral uživatel v akci, ale za běžnou cenu, což je důležité zdůraznit. Představte si, že za naprosto stejný nákup zaplatíte v Německu 2 710 Kč a u nás ty stejné výrobky koupíte za neuvěřitelných 6 484 Kč. Jako příklad uvedl Martin pár výrobků, které se cenově naprosto odlišují. Kapesníky babylove 25,70,– vs. 59,90,–, pěna na holení Nivea 44,70,– vs. 107,00,–, pěna do koupele 25,70,– vs. 42,90. A tak bychom mohli pokračovat výrobek za výrobkem.

Problémem společnosti DM v Česku nejsou jen vysoké ceny pro Čechy, ale také obrovské chyby v komunikaci se zákazníkem – více ZDE.

Nejprve za společnost hovořil nějaký admin na Facebooku, který nebyl schopen vysvětlit, proč jsou na tom Češi tak zle.

Později se za drogerii DM vyjádřila Nikol Šnejdová. Jenže to není mluvčí, ale jen pracovnice zákaznického servisu – více ZDE.

Pak se vyjádřil Jiří Peroutka jako manažer komunikace – psali jsme ZDE.

Prostě déemko neumělo vysvětlit dvojí ceny pro Německo a Česko a začalo se do problematiky trapně zamotávat. A konzument nemá rád, když mu někdo tvrdí nesmysly.

„Je to také věc poptávky. Češi si i toto dražší zboží kupují. Český zákazník není sebevědomý, nedá najevo, že žádá nižší cenu. V zahraničí nejen že je zboží levnější, ale v řadě případů je levnější a také kvalitnější, protože nezapomeňme, že ty řetězce – teď to zrovna nemusí být DM, ale třeba s potravinami či výrobci samotní – mají jiné receptury na jiné regiony a většinou je to tak, že v bohatších regionech jsou kvalitnější limonády a různé potraviny. Zboží je tam nejen levnější, ale když započteme tu kvalitu, tak je ještě o nějaký kousek výhodnější celkově než zboží v ČR,“ uvedl ekonom Lukáš Kovanda pro Blesk.

Jenže nyní se zdá, že se Češi konečně probudili a díky eXtra.cz si nenechají kálet na hlavu. Předražené výrobky kupovat nebudou a nebudou dávat peníze někomu, kdo z nich dělá hlupáky. Na tohle je český zákazník hodně alergický. Případ déemka ukazuje, jak rychle může market přijít o dobrou pověst.

Máte také zkušenosti s dvojími cenami? Jezdíte také nakupovat do zahraničí? Kupujete tam uzeniny, sýry, drogistické zboží? Pošlete nám své náměty a fotky na redakce@extra.cz.