„Každý týden zemře minimálně jedno dítě důsledkem úpalu v přehřátém autě,“ tak začíná video nového sociálního experimentu, jehož cílem je upozornit právě na nezodpovědné rodiče, kteří své děti nechávají ve vozidlech.

Náhodní jedinci si v něm na deset minut měli sednout do vyhřátého vozidla. Za splněný úkol jim byla slíbena odměna v podobě sto dolarů. Pokud by během plnění měli pocit, že pobyt v autě nezvládají, mohli zmáčknout červené tlačítko a experiment předčasně ukončit.

Hračka, řeknete si možná. Nicméně připoutaní dospělí bez žádné možnosti úniku či přínosu vzduchu začnou brzy panikařit a kromě šíleného horka na ně začne doléhat i silná klaustrofobie. Nikdo z nich pak experiment nedokončí a všichni jsou rádi, když jsou zase puštěni ven a můžou se napít studené vody.

A zkuste si teď představit na jejich pozicích nebohé děti!