Prasklinky v dutině ústní a afty

Může znamenat: nedostatek vitamínu B2 Doporučená denní dávka: 1,3 mg pro muže, 1,1 mg pro ženy

Drobná poranění ve vašich ústech pravděpodobně znamenají, že vám chybí vitamín B2. Bez něj organismus nemůže obnovovat buňky a zacelovat ranky. Řešení: zvyšte přísun mléčných výrobků.

Nechutenství

Může znamenat: nedostatek zinku Doporučená denní dávka: 5,5–9,5 mg pro muže, 4–7 mg pro ženy

Pokud papáte málo zinku, nemůžete se divit, že vám nechutná jíst. Zinek totiž ovlivňuje produkci slinných enzymů. Řešení: jezte červené maso a oříšky.

Bolesti břicha a nevolnost

Může znamenat: nedostatek vitamínu A Doporučená denní dávka: 0,7 mg pro muže, 0,6 mg pro ženy

Jste náchylní na různé žaludeční a střevní infekce? Máte málo vitamínu A. Řešení: jedna mrkev denně a máte po problémech. Super jsou také játra, i když je spousta z vás nemusí.

Podrážděnost

Může znamenat: nedostatek železa Doporučená denní dávka: 8,7 mg pro muže, 14,8 mg pro ženy

Bledá kůže, lžičkovitě tvarované nehty, únava, podrážděnost, deprese – to všechno může ukazovat na to, že trpíte nedostatkem železa. Řešení: červené maso, oříšky a listová zelenina. Také vajíčka, ryby a cereálie.

Oteklé kotníky

Může znamenat: nedostatek draslíku Doporučená denní dávka: 3,500 mg

Draslík pomáhá regulovat vodu v těle. Pokud ho máte v sobě málo a navíc třeba hojně solíte, je možné, že vás trápí otoky nohou. Řešení: jezte alespoň pět kousků ovoce a zeleniny každý den. Hlavně banány, v těch je draslíku nejvíce.