Pokud může některý národ mluvit o tradici v dlouhověkosti, pak jsou to právě Japonci.

Tohle je 5 věcí, kterými bychom se měli inspirovat i pro náš životní styl.

1. Detoxikace čajem

Je dokázáno, že kvalitní japonský čaj obsahuje mnohem více antioxidantů než káva. To platí zejména pro japonskou čajovou specialitu: Matcha. Jedná se o čaj v podobě jemného prášku, který je vyrobený z mladých lístků vypěstovaných speciálně pro zvýšení obsahu chlorofylu a antioxidantů tím, že se zakryjí před slunečním zářením.

2. Na talíř jen čerstvé

Pravidlem je, že na japonských potravinách se obvykle nedočtete nic o datu spotřeby. Zelenina, ovoce, ryby i pečivo se na trh dostanou totiž do půl hodiny.

3. Více přirozeného pohybu

Součástí každodenního japonského života je náročné dojíždění – vstávat, zamířit na nádraží, čekat na vlak, stání ve vlaku, chůze z dalšího nádraží do práce a pokračovat dál v životě. Veřejná doprava je v Japonsku standard. Lidé skočí na kola a naskočí do vlaku – auto je považováno za luxus. V práci pak častěji stojí nebo dřepí, místo aby seděli.

4. Ranní rozcvičky

Tradiční japonské rozcvičky se nazývají rajio taiso a cvičí se podle místního rozhlasu. Je připraveno několik stupňů obtížnosti a účastní se jich většina Japonců.

5. Zdravější způsob přípravy jídla

Japonská jídla obnášejí hodně vaření v páře, grilování, grilování na pánvi, restování, pomalé vaření a fermentování. Mají také ve zvyku udělat alespoň jednu misku polévky a obvykle servírují jídlo na více malých talířů. To má také za následek fakt, že Japonci netrpí obezitou.