Rýžová dieta, jak už název napovídá, je založena na konzumaci rýže, kterou budete jíst v určitém množství několikrát denně. Nejvhodnější je varianta neloupané rýže a rýže Basmati, které mají nejnižší glykemický index.

Měla by se držet maximálně 3 – 10 dní s tím, že po jejím skončení se musíte hlídat a nepřejídat, abyste si udrželi vaši váhu. Tohle je 5 dalších důvodů, proč byste ji měli vyzkoušet.

1) Pročištění

Jelikož byste při rýžové dietě měli rýži ochucovat pouze bylinkami a kvalitním olivovým olejem, nikoliv solí a dalšími dochucovadly, výsledkem bude, že se vašemu organismu uleví a bude lehčí. Očista těla je skvělou prevencí a podpoří vaše zdraví.

2) Návyky

Rýži si rozdělíte na 5 porcí, takže po ukončení diety budete schopni dodržovat zdravé a pravidelné stravování.

3) Nenáročnost Kouzlo rýžové diety spočívá i v její jednoduchosti. Uvařit si rýži dokáže opravdu každý.

4) Finanční dostupnost

Maximální denní dávku rýže 220 g v syrovém stavu si rozdělte na 5 porcí podle toho, jak vám to bude vyhovovat s ohledem na váš hlad v průběhu dne. Během prvního dne je nutné konzumovat pouze vařenou nesolenou rýži. Další dny můžete k rýži přidat libové maso nebo zeleninu. A to se vyplatí!

5) Zdravotní nezávadnost

Rýžová dieta je jednou z mála diet, které nejsou škodlivé pro naše zdraví. Rýže je skvělým zdrojem jak polysacharidů, a to velmi kvalitních, ale najdeme v ní i bílkoviny a hlavně minerály a vitaminy.