Možná o DASH dietě slyšíte poprvé. Nejprve vznikla jako jídelníček pro lidi s vysokým krevním tlakem. Postupem času se ale stala oblíbenou. Princip spočívá v omezení sladkostí, tuků a soli. Měli byste jíst hodně celozrnných výrobků, libové maso a ryby, ovoce a zeleninu. Tato dieta navíc nic nezakazuje.

Tato dieta opravdu pomáhá snižovat krevní tlak, zvyšuje hladinu dobrého cholesterolu a snižuje množství toho špatného. Dobře hospodaří s triglyceridy, takže člověk je pak štíhlejší a také zdravější.

Pokud chcete opravdu zhubnout, musíte dodržovat přesně daná pravidla. To znamená pravidelně jíst a dodržovat tři jídla denně plus dvě svačiny. Zredukujete tak sacharidy a hlavně byste neměli cvičit kardio.

Pokud se přece jen vrhnete do DASH diety a ještě vás to neodradilo, připravte se na dvě fáze. Ta první trvá dva týdny a je potřeba snížit příjem sacharidů, abyste tělo připravili na fázi druhou a tělo tak bude lépe spalovat tuk. V první fázi vyloučíte cukry, ovoce a obiloviny, naopak musíte zvýšit příjem bílkovin.

Ve druhé fázi přidáte sacharidy, ale vyvarujete se bílého cukru a sladkého pečiva. Měli byste jíst celozrnné pečivo, ovoce a zeleninu. Vyhýbejte se moučné zelenině – hrášku, kukuřici, bramborám a dýni. Jezte především ryby, čerstvé sýry, ořechy, libové maso, luštěniny a tvaroh.

Hlavně nezapomeňte, abyste měli během dne tři hlavní jídla a dvě svačiny. Jídlo musíte mít přesně rozplánované a dodržovat přesné časy. Vyhněte se namáhavému cvičení a kardio cvičení.

Doporučují se procházky nebo jóga. Tato dieta je úžasná v tom, že po ní rozhodně nebudete mít jojo efekt, protože spíše než o dietu jde o zdravý životní styl. Při této dietě byste měli spát aspoň 7 hodin a dostatečně pít.