Trendy
válka na Ukrajině Iveta Bartošová Výměna manželek 2024 Survivor 2024

Čeští mileniálové kryptoměnám již tolik nedůvěřují, tvrdí nejnovější průzkum.

Respondenti průzkumu byli vybráni ve věku 18 - 38 let.
Zdroj:
kryptoměna
Po roce zopakovaný průzkum české populace ve věku od 18 do 38 let, tzv. mileniálů, ukázal, že meziročně výrazně poklesl zájem o investice do kryptoměn. Zatímco vloni kupovalo kryptoměny 16 % z mladé populace, která investuje, letos tak odpovědělo jen 9 % respondentů. Rovněž tak opadá zájem o budoucí investici do kryptoměn – zvažuje ji necelých 8 % respondentů, přičemž na jaře 2018 tento záměr mělo přes 11 % mladých. Vyplývá to z průzkumu agentury Ipsos pro brokerskou společnost xPartners, který byl realizován koncem února tohoto roku na reprezentativním vzorku mladé populace.

Aktuální průzkum potvrdil, že se mileniálové k investování obecně staví pozitivně: 62 % část svých prostředků investuje. Nejčastěji umísťují své finance do investičních fondů (36 %), do vzdělání (31 %) a nemovitostí (22 %). Oproti loňsku si první místo vyměnily investiční fondy (růst zájmu o 5 procentních bodů) se vzděláním (pokles zájmu o 7 procentních bodů). Ovšem do budoucna nejvíce mileniálů stabilně zvažuje jako investici nákup nemovitosti (47 %), stejně tak se příliš nezměnil podíl mladých, kteří ani v budoucnosti investovat nechtějí a kterých je zhruba pětina.

„Čeští mileniálové potvrdili v otázce kryptoměn výsledky, které máme i z dalších zemí,“ komentovala výsledky Olívia Lacenová, hlavní analytička xPartners. „Vysoké výkyvy v hodnotě bitcoinu a hlubší pokles jeho ceny na podzim se zjevně odrazily v důvěře v tuto formu investice. Naopak, aktuálně táhnou více akcie, investiční fondy a různé alternativní formy investování.“

„Aktuální situace na trhu s nemovitostmi je pro lidi se zájmem investovat lákavá. Z jiných výzkumů víme, že čtvrtina lidí, kteří plánují kupovat nemovitost, ji chtějí kupovat právě za investičními účely. Největší zájem je o malé byty nebo garsonky v novostavbách,“ doplňuje výstupy Jan Polák, account director ze společnosti Ipsos.

O výzkumu:

Výzkum byl realizován v únoru 2019 na reprezentativním vzorku internetové populace ČR ve věku 18-38 let. Celkem se ho zúčastnilo 300 respondentů. Výzkum byl realizován pomocí Ipsos online panelu Populace.cz.

O Ipsos:

Ipsos je výzkumnou technologickou a konzultační společností. Spolupracuje s pobočkami sítě Ipsos v 89 zemích. Z Prahy řídí projekty po celém světě, sídlí zde Ipsos Mystery Shopping Global Support Centre a vedení Ipsos Central Europe Cluster (ČR, SR, Maďarsko, Rakousko). Ipsos disponuje moderním technickým zázemím pro sběr a zpracování dat a využívá know-how divizí specializovaných na výzkumy značky a komunikace, mapování trhu a segmentaci, zákaznickou zkušenost a kvalitativní výzkum. Ipsos je členem organizací ESOMAR, MSPA, SIMAR a řídí se jejich etickými principy a metodickými pravidly. Dlouhodobě se věnuje tématům CSR a udržitelného rozvoje. Více na www.ipsos.cz

O xPartners:

xPartners je mezinárodní brokerská společnost poskytující své služby v zemích Evropské unie. Více informací na www.xpartners.com.

Další rána pro Veronicu Biasiol. Po vlně hejtů během Miss jí ublížila vlastní maminka. Kráska přiznala velké zklamání

Související články

Další články

Nejnovější kauzy