Černý, bílý, zelený, červený… Čaj je jedním z nejoblíbenějších horkých nápojů na světě. Co ale dělá s lidským organismem?

  • Všechny druhy čajů obsahují antioxidanty, které pomáhají chránit buňky před škodlivými vlivy.
  • Zelený a černý čaj má v sobě podobné množství kofeinu jako káva – záleží na kvalitě lístků, na jejich sušení, jak dlouho se čaj louhuje. Pití čaje proto může mít vliv na kvalitu spánku.
  • Pití příliš horkého čaje může poškodit jícen a zvýšit riziko rakoviny.
  • Čaj může vyvolat pocity úzkosti a bolesti hlavy.
  • Snižuje krevní cukr a cholesterol.
  • Stimuluje metabolismus.
  • Chrání před srdečními chorobami.

Jak správně připravit čaj?

Černý čaj se zalévá vodou o teplotě 100 °C, louhuje se 2–5 minut. Zelený a bílý čaj zalévejte vodou o teplotě 70–80 °C a nechává se louhovat 2–3 minuty. Na zalití ovocného čaje je potřeba voda s teplotou 100 °C, louhujte 10 minut. Bylinkové a kořeněné čaje – 100 °C po dobu 5–10 minut.