Super Bowl je zámořský sportovní svátek amerického fotbalu, jehož kladem je hlavně to, že se velké korporace a firmy předvedou s tou nejlepší reklamou, na kterou měly celý rok čas s vymýšlením. Ty nejlepší kousky se vysílají právě o reklamních přestávkách a jejich dosah je obrovský, vidí je miliony lidí.

A záměrně na ně i čekají. Protože reklamní bloky slibují velkolepou podívanou.

Včerejším dnem zahýbala v USA reklama na coca-colu, která přinesla minutovou reklamu oslavující krásy a rozmanitost této země. Zpívá se v ní píseň Amerika je krásná, a to v sedmi jazycích, pozorným neunikne ani mihnutí v gay páru. Spojené státy jsou prostě zemí přistěhovalců a původní obyvatele byste napočítali obrazně řečeno na prstech jedné ruky. Jenže záměr společnosti sjednotit lidi právě v této rozmanitosti narazil na americkou mentalitu, která je velmi často terčem posměšných vtipů.

Na Twitteru se pod hashtagy, tedy znaménky #, jež spojují klíčová slova, objevily fráze AmericaIsBeautiful, CocaCola a SpeakAmerican, kde se uživatelé vášnivě rozčilovali nad tím, že společnost Coca Cola podporuje teroristy (muslimská žena v šátku) a pohaněla hluboce vlasteneckou píseň Amerika je krásná tím, že ji nechali zpívat v cizích jazycích. Jedni vyhrožují bojkotu nápoje coca-cola a vyzývají k přechodu na pepsi, ta menší hrstka lidí pochopila, že společnost se v reklamě snaží zobrazit ideál lidského soužití a že by nás neměla rozdělovat ani barva pleti, ani jiný jazyk.

Není divu, že na mentalitu Američanů existuje tolik vtipů. Jak už jsme řekli, indiánům je americký fotbal jedno a ten zbytek, který se ohání svou příslušností, by si měl vzpomenout, kde se tu vlastně vzal.