1. Předkové používali chia semínka i jako medicínu

Chia semínka patřila v minulosti k hlavním potravinám bájných Aztéků. A ti díky nim vynikali výbornou kondicí a zdravím. Společně s fazolemi, kukuřicí a amarantem patřila mezi základní kameny aztéckého jídelníčku. Byla pro ně vydatným příjmem energie. Semínka konzumovali samotná i v nápojích, mletá na prášek nebo jako směs s obilninami. Někteří ji používali i jako medicínu, která léčila.

2. Snižují riziko srdečních onemocnění

Chia semínka mají vysoký obsah vlákniny, bílkovin a omega-3 mastných kyselin, a tak zlepšují metabolismus. Při studiích chia semínek se zjistilo, že snižují LDL cholesterol a triglyceridy, zvyšují HDL cholesterol a snižují zánětlivé procesy. Také pomáhají snižovat tuk v břišní oblasti. Výrazně snižují i riziko infarktu.

3. Mají vysoký obsah látek důležitých pro výživu kostí

Chia semínka obsahují vápník, fosfor, hořčík a bílkoviny. To jsou velmi důležité látky pro naše tělo. Semínka předčí i většinu mléčných produktů. Mohou být proto velmi vhodným doplňkem stravy pro člověka s intolerancí na mléko a produkty z něj.

4. Zdroj kvalitních bílkovin

Chia semínka obsahují velké množství bílkovin. Z jejich váhy to je asi 14 % bílkovin, a to je velmi vysoké množství oproti jiným rostlinám. Obsahují také vyvážené množství esenciálních aminokyselin, takže naše tělo by mělo být schopné využít jejich bílkoviny. Ty mají všechny výhody pro zdraví. Jsou to také nejvíce přátelské živiny pro snížení váhy. Vysoký příjem bílkovin snižuje chuť k jídlu.

5. Dodají hodně živin a velmi málo kalorií

Chia semínka obsahují pouze 101 kalorií v jedné unci. Tím pádem jsou jedním z nejlepších světových zdrojů několika důležitých živin. Tato celozrnná potravina je pěstovaná organicky, není geneticky modifikovaná a je přirozeně bezlepková. Chia semínka jsou jedny z nejvíce výživných potravin na světě. Jsou plné vlákniny, bílkovin, omega-3 mastných kyselin a stopových prvků.

6. Bohatá na antioxidanty

Chia semínka také září se svým vysokým množstvím antioxidantů. Ty chrání citlivé tuky v semenech proti jejich žluknutí. Získávání antioxidantů z potravin má pozitivní účinky na naše zdraví. Navíc antioxidanty bojují proti produkci volných radikálů, které mohou poškodit molekuly v buňkách a přispívají tak ke stárnutí a nemocem, jako je rakovina.

7. Vysoký obsah omega-3 mastných kyselin

Chia semínka mají stejně jako lněná semínka vysoký obsah omega-3 mastných kyselin. Obsahují dokonce více omega-3 mastných kyselin než losos. Je tady ale jeden háček. Omega-3 mastné kyseliny v semínkách jsou většinou ALA – alfa linoleová kyselina, která není zase tak přínosná. V tomto případě mají omega-3 mastné kyseliny tendenci být mnohem nižší než živočišné zdroje, jako jsou ryby.