1. Suchá pokožka

Speciálně v létě bychom měli dbát na dostatečnou hydrataci a výživu pokožky. Pokud například trpíte problematickou pletí, neznamená to nutně, že není přesušená. Dostatek tekutin zevnitř a živin na povrchu kůži opět probudí k životu. Krémy s vysokým obsahem hydratačních látek jsou žádoucí, obzvlášť pokud málo pijete.

2. Tmavá moč

Vaše moč by v ideálním případě měla být bezbarvá, popřípadě lehce do žluta. Pokud je zabarvena téměř do hněda, buďte opatrní a rychle doplňte tekutiny. S nimi totiž z těla odcházejí i škodlivé látky, které napomáhají regeneraci organismu.

3. Bolest hlavy

Trpíte-li na bolesti hlavy nebo pokud se vám hlava často točí, sáhněte nejprve po láhvi s vodou, než sáhnete po pilulkách proti migréně. Vaše tělo vám totiž může vysílat jasný signál, že potřebuje zavlažit orgány.

4. Křeče

Asi každý z nás ví, jak jsou křeče svalů nepříjemné. Málokdo ovšem ví, že mohou být způsobeny nedostatkem tekutin. Konkrétně se jedná o nedostatek sodíku. Pokud organismus dlouhodobě nebo opakovaně dehydratujete, bolest svalů a nepříjemné křeče se mohou vracet.

5. Zažívání

Pokud máte potíže se zažíváním i přes to, že vaše strava je dostatečně pestrá a bohatá na vlákninu, zaměřte se na pitný režim. Nedostatek tekutin v zažívacím traktu může vést k tomuto typu obtíží. Jídlo samotné sice obsahuje vodu, ale nikoliv dostatek k tomu, aby zajistila přirozený koloběh potravy v organismu.

6. Vrásky

Na tohle dámy jistě uslyší! Nejde o to, že by se vám samovolně začaly tvořit vrásky, když budete málo pít, ale vaše kůže ztratí pružnost, bude více náchylná k vlivům okolního prostředí a vy budete zanedlouho plakat, že vypadáte trochu zašle. Přitom si stačí hlídat pitný režim.

7. Špatný dech

Špatný dech nemusí být jenom znakem zubní paradentózy nebo žaludečních potíží. Pokud málo pijete, ve vašich ústech se začnou nadměrně tvořit bakterie, které dávají vzniknout špatnému dechu. Místo žvýkačky zkuste raději sklenici vody.

8. Žízeň

Žízeň je až ten poslední příznak dehydratace organismu. Pocitem žízně vám tělo v podstatě dává najevo, že mele z posledního a pokud rychle nedoplníte tekutiny, bude zle. Nenechávejte tedy vaše tělo trpět až do pocitu žízně a raději pijte pravidelně. Pitný režim vám mohou připomínat i aplikace, které sledují, kolik vody jste vypili.