Jelikož v dnešní době trávíme u počítače víc než 8 hodin denně, vystavujeme své tělo možným zdravotním rizikům.

Nejvíc trpí naše záda, zápěstí, lokty a krční páteř.

Abychom tyto obtíže co nejvíce zmírnili, měli bychom dodržovat těchto 5 zásad.

1) Sedět vzpřímeně

Při práci u počítače bychom se měli snažit mít narovnaná záda a obě nohy opřené na zemi.

2) Protahovat se

Pokud dlouhodobě sedíme, měli bychom občas změnit polohu. Pro změnu polohy při sedu můžeme využít různé balanční pomůcky: malé nafukovací míče (overbally), velké gymnastické míče (fitbally) nebo různé podložky.

3) Nešilhat na monitor

Monitor by měl být umístěn tak, aby horní hrana nebo horní třetina monitoru byla ve výši vašich očí. Vzdálenost monitoru od vás by se měla pohybovat mezi 30 a 100 cm.

4) Používat klávesnici

Pokud je to možné, používejte při práci s notebookem externí klávesnici a myš. Do prostoru mezi klávesnicí a monitor je na mírně šikmou plochu ideální umístit všechny nezbytné dokumenty, které při práci používáte.

5) Pauzy

Ať už je to cesta na záchod, na cigaretu nebo ke kopírce, vždycky vám bude prospěšná. (Tedy až na tu cigaretu.)