Jste extrémně stydliví? Jakýkoliv výstup na veřejnosti je pro vás noční můrou? Potíte se, červenáte se, koktáte a klepete se pokaždé, když máte mluvit s cizím člověkem? Nejste sami.

Nevěste hlavu, s trémou a stydlivostí se dá pracovat.

1. Rozeberte si to

Sedněte si na chvíli a přemýšlejte, kdy nastává ten moment, kdy začnete nervóznět. Co způsobuje vaši stydlivost? Kdo? Co vám nejvíc vadí? Pronikněte do jádra problému a s ním potom pracujte.

2. Křest ohněm

Víte, jak se nejlépe zbavit strachu? Tak, že se budete neustále vystavovat situacím, které vás děsí. Ve vašem případě tedy kontaktu s lidmi. Všechno je o zvyku. Nebojte se příště na poradě vzít si slovo nebo se klidně mezi přáteli pusťte to vyprávění vtipů. Chce to odhodlání. Podruhé už si budete jistější v kramflecích. A o tom to je.

3. Hledejte na sobě to dobré

O tom, v čem jste špatní, už víte. A pravděpodobně na to často myslíte, čímž si snižujete sebevědomí. To pak vede k vašim trapným momentům mezi lidmi. Musíte si to v hlavě prostě otočit. Co se vám na vás líbí? Co je vaší doménou? Čeho si na vás vaše okolí cení? Vnímejte svoje přednosti, myslete na ně. Pracujte na svém sebevědomí.

4. Mějte se pod kontrolou

Existují techniky, které když se naučíte, zachrání vás v nepříjemných situacích. Jedna z těch nejdůležitějších je technika dýchání. Nadechujte se do břicha a soustřeďte se na samotný proces dýchání. Přestanete vnímat, co se děje kolem vás a zklidníte se. Často také pomáhá zaměstnat ruce nebo se jít lehce projít.

5. Neporovnávejte se

Každý člověk je prostě jinak nastavený. Přestaňte se porovnávat s ostatními. S tím, jak oni vystupují, jak mluví na veřejnosti, jak se chovají. Soustřeďte se na sebe.