Celý den sedíte

Pokud celý den sedíte v jedné poloze, můžete mít hodně velké zdravotní problémy. A je jedno, jestli sedíte za stolem nebo za volantem. Nedostatek pohybu totiž může být jednou z příčin rakoviny tlustého střeva, prsu nebo prostaty. Pořád pro to ale něco můžete udělat. Dopřejte si pravidelné přestávky a snažte se to trochu rozhýbat. Když přijedete domů, zkuste se trochu projít a protáhnout.

Nedostatek spánku

Pracujete nebo studujete hodně a nemáte čas spát? Spíte maximálně pět hodin denně a myslíte si, že je to v pořádku? Tak to jste na omylu. Nedostatek spánku je hodně nebezpečný. Ti, kteří spí méně než 6 hodin denně, jsou tak vystaveni riziku vysokého tlaku, mrtvice, infarktu a dalších onemocnění. Měli byste spát aspoň 8 hodin, aby vaše tělo mohlo normálně fungovat.

Sladké nápoje

Co si budeme povídat, každý má svoji závislost. Někdo si nedokáže představit život bez Coca-Coly, jiný zase bez džusu. Jenže všechny sladké nápoje jsou životu nebezpečné. Zvyšujete tak riziko onemocnění srdce a cév a také byste se mohli propít k vysokému cholesterolu nebo vysokému krevnímu tlaku. Zkuste omezit cukr a raději si dopřát vodu s citrónem.

Olej na vaření

Myslíte si, že když na pánvičku hodíte cokoliv, co jen trochu bude připomínat olej, je to vlastně jedno a hlavně, že si usmažíte váš řízek? Tak tohle je opravdu špatně. Neměli byste smažit ani s rostlinným olejem. Během smažení se totiž do ovzduší uvolňují škodlivé látky, které jsou obsažené i v cigaretovém kouři. A mohou vám způsobit časté záněty horních cest dýchacích. Raději zvolte jiný – nejlépe olivový olej.

Uzeniny

Uzeniny nejsou moc zdravé, ale nikdo asi netuší, že jsou rovnou životu nebezpečné. Nejenže se vám tuk ukládá do břicha a uzeniny vám zvyšují cholesterol, ale také vám můžou způsobit rakovinu tlustého střeva nebo konečníku. Pokud jsou uzeniny denně na vašem jídelníčku, zkuste je aspoň trochu omezit.