Vylučme teď onemocnění, poruchy metabolismu nebo dysfunkci štítné žlázy. Předpokládejme, že jste zdraví, držíte dietu, cvičíte, a přesto nehubnete. Co je špatně?

1. Dietní jídla, která jíte, nejsou dietní

Ne všechno, co se tváří jako light, je opravdu dietní. Příliš müsli a cereálních tyčinek z vás udělá tlusťochy, stejně jako rýžový chlebíček, těstoviny nebo ovoce. Všeho s mírou.

2. Neodměřujete porce

Možná jste ještě pořád nepřišli na to, kolik potravy opravdu potřebujete k „přežití“ a co už je navíc. Zkuste prostě ubrat, nebo si porce ještě rozložit.

3. Málo spíte

Nedostatek spánku se na vás projeví neutuchající chutí na něco dobrého. Pokud se nevyspíte, budete celý den zobat to, co nemáte, nebo jíst víc než obvykle.

4. Jíte moc rychle

Což se váže na problém s příliš velkou porcí byť zdravého lehkého jídla. Pokud baštíte fofrem, mozek si v čas nestihne uvědomit, že je žaludek plný a že už není třeba přijímat další potravu. Vychutnejte si každé sousto.

5. Vynecháváte jídla nebo se trápíte hladem

Aby mohlo vaše tělo spalovat, musíte nakopnout svůj metabolismus. To se nedělá jinak než jídlem. Jezte pravidelně, málo a pořád. Ozubená kola ve vašem stroječku se prostě pořád musí točit, aby docházelo ke spalování a hubnutí. Navíc pokud hladovíte, koledujete si nejen o klasický jojo efekt, ale i o nenávratné poškození vašeho zažívacího systému nebo poruchu příjmu potravy.