Pokud je pro vás cukr strašákem a jen při pohledu na něj přiberete, měla byste se určitě závislosti na sladkém zbavit. Nebojte se, nejde o tak složitou věc, vystačíte si se 4 kroky.

1. Zahájení detoxu

Detox musí být pozvolný, a tak rozhodně nevynechejte veškerý cukr ze svého jídelníčku hned. Spíš dávky postupně snižujte, až chuť na sladké vymizí a nebo bude snesitelná.

2. Hýbejte se

I pohyb je při detoxu extrémně důležitý, a proto ho rozhodně nezanedbávejte. Místo dortíku si naordinujte běh nebo nějakou jinou pohybovou aktivitu.

3. Bílkoviny se stanou vaším pomocníkem

Jde to i s bílkovinami, ty celkem dobře nahradí tolik nezdravý cukr. Potraviny obsahující vysoký obsah bílkovin jsou pomaleji stravitelné, takže pocit hladu nepřijde brzo.

4. Zdravé cukry jsou povolené

Pokud už to nebudete moct vydržet, dejte si ovoce nebo nějakou jinou potravinu, která obsahuje cukr, ovšem ten zdravý a lehce stravitelný. Mějte ovšem na paměti, že i ty zdravé cukry je potřeba hlídat a je lepší je jíst spíš v dopoledních hodinách.