I když odpočíváme nebo spíme, naše tělo pořád pracuje.

Přinášíme vám stručný přehled toho, co vaše tělo v danou hodinu zrovna dělá.

A vy si stěžujete na osmihodinovou pracovní dobu? Styďte se!

1:00 - Toto období je zvláště citlivé na bolest. Proto se v lehkém spánku můžeme tak často budit.

2:00 - Pokud ještě nespíte, pak rozhodně nepijte v tuto hodinu kávu, čaj a už vůbec ne lihoviny! Nahraďte je vodou či mlékem. Nejvíce aktivní jsou nyní játra, ostatní orgány jsou v útlumu.

3:00 - Naše tělo je zcela fyzicky vyčerpané, a proto odpočívá. I pokud jste vzhůru, snažte se zůstat v naprostém klidu, nerozptylujte se a nerozrušujte! To se na večírku dělá dost těžko, uznáváme!

4:00 - V tuto hodinu se zbystřuje náš sluch, ač tělo jinak pracuje na nejnižší obrátky, proto se můžeme probudit i díky nepatrnému hluku. Podle mnohých výzkumů je to hodina, kdy se nejčastěji umírá. Mozek je zásobován malým množstvím krve a tlak je velice nízký.

5:00 - Tato doba je dobou klidu ledvin a my jsme již vystřídali několik fází spánku. Kdo v tuto hodinu vstává, bývá brzy čilý a svěží.

6:00 - Naše tělo se probouzí do nového dne, tlak se zvýšil a krev pulzuje silněji.

7:00 - V téhle hodině máme zvlášť vysokou obranyschopnost těla. Je to také nejvhodnější doba k boji s bakteriemi a viry.

8:00 - Právě nyní je naše tělo čerstvě odpočaté a detoxikované.

9:00 - Srdce pracuje naplno, snižuje se citlivost vnímání bolestivosti a zvyšuje se psychická aktivita.

10:00 - V 10 dopoledne bývá člověk v nejlepší „sportovní“ formě a jeho elán se uchovává až do oběda. Nepijte proto kávu a čas samotný nemarněte neužitečnou činností.

11:00 - Srdce rytmicky pracuje v souladu s psychickou aktivitou a větší zátěž zvládá, aniž bychom její břímě nějak zvlášť pociťovali.

12:00 - Tělo se pokouší o mobilizaci všech sil, a proto je lépe posunout vlastní dobu oběda až na 13. hodinu.

13:00 - Naše tělo i mozek se hlásí a žádají odpočinek.

14:00 - Naše reakce se ještě více zpomalují. Nejezděte proto autem, ani si neplánujte důležité schůzky.

15:00 - Opět nastává patrné zbystření smyslových orgánů a znovu se dostáváme do formy. Tato hodina je vhodná pro labužníky.

16:00 - Po počátečním rychlém oživení funkcí těla nastává mírný pokles.

17:00 - Nyní je naše pracovní schopnost ještě dosti vysoká, zejména sportovci mohou trénovat s dvojnásobnou energií.

18:00 - V našem těle se probouzí touha k většímu pohybu, přestáváme cítit fyzickou bolest, psychická svěžest se však snižuje.

19:00 - Psychická stabilita je na nule, krevní tlak stoupá. Může se to projevit ve zvýšené citlivosti a nervozitě. Mohou se objevit také bolesti hlavy. Zaklapněte počítač!

20:00 - Reakce se vyznačují podivuhodnou bystrostí. K haváriím v dopravě téměř nedochází, řidiči jsou v perfektní formě.

21:00 - V tuto dobu je večerní paměť člověka mnohem vnímavější a je schopna vštípit si a podržet po delší dobu v sobě mnohé, co nebyla schopna učinit za stejného úsilí ve dne.

22:00 - Naše tělesná teplota klesá.

23:00 - Lidské tělo se již připravuje k odpočinku a pokračuje mimo jiné v obnově buněk.

24:00 - Pokud jsme šli spát v 10 hodin večer (což se nám obvykle nepodaří), začínají se nám zdát sny. Tělo i mozek bilancují celodenní činnost a námahu spojenou se zážitky, odmítají vše nepotřebné a přebytečné.