Odborníci z Chicaga tvrdí, že pokud správně upravíme svůj životní styl, můžeme předejít rakovinovému onemocnění. No, za zkoušku nic nedáte…

  1. Buďte fyzicky aktivní alespoň třicet minut denně. Ano, sex se naštěstí taky počítá.
  2. Omezte cukry. Jedná se hlavně o sladkosti, slazené nápoje a bílou mouku. Před televizí ale můžete bez výčitek pojídat hořkou čokoládu. Je bohatá na minerální látky a chrání tělo před rakovinou tlustého střeva.
  3. Do jídelníčku naopak zařaďte více čerstvého ovoce a zeleniny. Střevům udělá dobře červená řepa a luštěniny. Protirakovinný účinek má kyselina listová, kterou najdete v semínkách a salátových listech. Česnek zase chrání před rakovinou žaludku a něžnými pusinkami.
  4. Červené maso nahraďte kuřetem, krůtou, rybou nebo sójou. Nebo ho alespoň nejezte třikrát denně.
  5. Jídlo vařte nebo duste. Grilování, uzení, rožnění nebo smažení nejsou zrovna nejzdravější úpravou vašeho jídla.
  6. Sklenka červeného vína denně vás prý chrání před rakovinou plic. Dvě určitě taky. My v redakci teď lejeme Merlot.
  7. Nekuřte a vyhýbejte se zakouřenému prostředí. Není to nijak šokující rada, ale vážně to pomůže.
  8. Zapomeňte na solárium a na dovolené se mažte kvalitními krémy s UV ochranou. Bena Cristovaa stejně nedoženete. Rakovina kůže je jedním z nejrozšířenějších nádorových onemocnění.
  9. Myslete pozitivně a vyhýbejte se stresu. Berte život s nadhledem. Nerozčilujte se na Facebooku. Všechna onemocnění (včetně rakoviny) pramení z vašeho psychického stavu.
  10. Buďte svědomití. Pokud někdo z rodiny rakovinou onemocněl, rozhodně se nebraňte občasným zdravotním prohlídkám. Tady bohužel fungují genetické předpoklady.