Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.Rozumím
Trendy tagy StarDance 2019 Extra Host (pořad) demonstrace proti Babišovi Události roku 2019

Nejnovější kauzy

Zpříjemněte dětem začátek školního roku pestrou a zdravou svačinkou

zdravá svačinka
Připravit dětem zdravou svačinku, která jim dodá všechny potřebné živiny, a zároveň nebude po návratu ze školy stále v aktovce, je pro mnoho rodičů oříšek. Prvních několik dní a týdnů jsou rodiče kreativní a přípravou svačin jsou schopni strávit mnoho času. Čím více se ale blížíme konci prvního čtvrtletí, tím více rodičů sklouzává k tradičnímu rohlíku se šunkou. Pokud je rohlík celozrnný, šunka kvalitní a vše je navíc doplněno zeleninou či ovocem, jedná se sice o zdravou svačinku, ale dětem se brzy přejí.

Zatímco snídaně by měla tvořit přibližně 20–25 % denního příjmu energie, svačina by měla zastat přibližně 10–15 % příjmu energie. Základem je obvykle celozrnný kvalitní chléb či rohlík, případně zkuste tortilly, bagely anebo kváskový chleba. Šunky jsou osvědčenou náplní, ale vhodnou alternativou může být i Cottage sýr, falafel nebo vaječná omeleta. Pokud chcete být za hvězdného svačináře, připravte dětem vlastní pomazánku. Připravit ji můžete společně, takže v ní bude pouze to, co dítěti skutečně chutná. Pokud se chcete pečivu zcela vyhnout, můžete přichystat salát. Skvělý je například s červenou čočkou a sýrem. Stačí jej zabalit do dózy, přidat vidličku a doufat, že ji školák nikde nezapomene. Další inspiraci na školní svačinky naleznete v našich receptech a potřebné suroviny naleznete v obchodech Tesco.

Pomazánka z kořenové zeleniny

Ingredience: 70 g mrkve 50 g celeru 50 g petržele nebo pastináku 70 g cibule 1 polévková lžíce másla 1 pol. lžíce hořčice 2–3 pol. lžíce bílého jogurtu čerstvá pažitka sůl

Postup: Kořenovou zeleninu očistěte a nastrouhejte nahrubo. Cibuli nakrájejte najemno. Rozehřejte pánev, přidejte máslo a pomalu jej nechtě rozpustit. Následně přidejte zeleninu a několik minut restujte. Směs nechte vychladnout a vmíchejte hořčici a bílý jogurt. Podle chuti dosolte a přidejte pažitku.

Sýrové muffiny

Ingredience 2 hrnky špaldové mouky 2 lžičky kypřicího prášku ½ lžičky jedlé sody sůl ½ lžičky tmavého cukru 150 g strouhaného sýru hrst nasekaných bylinek 1 vejce 1 ½ hrnku bílého jogurtu 6 pol. lžic másla

Postup Předehřejte troubu na 200 °C. Plech na muffiny vyložte papírovými košíčky a postříkejte olejem, aby se okraje muffinů nepřipékaly. V míse smíchejte mouku, kypřicí prášek a jedlou sodu. Přidejte bylinky, sýr a cukr. Vše důkladně promíchejte dohromady. V další míse smíchejte jogurt, vejce a máslo. Jogurtovou směs vlijte do mouky a míchejte, dokud se vše nespojí v jemné tekuté těsto. Podle potřeby přidejte jogurt. Papírové košíčky naplňte do ¾ těstem a pečte přibližně 20 minut, dokud nebudou muffiny zlaté.   **Kuskus se švestkami, rozinkami a mandlemi ** Ingredience 300 g kuskusu 100 g sušených švestek 40 g rozinek 40 g loupaných mandlí 200 g bílého jogurtu 2 lžíce medu 1 lžíce mleté skořice

Postup Kuskus připravte dle návodu na etiketě. Nechte jej vychladnout a postupně přidejte nakrájené kousky sušených švestek, rozinky, mandle, bílý jogurt, med a mletou skořici.

**Salát s čočkou, mrkví a sýrem ** Ingredience 1 balení červené čočky 4 mrkve 1 balení rukoly 1 lžička hrubozrnné hořčice 100 g sýra čedar 2 lžíce olivového oleje špetka soli špetka pepře

Postup Čočku uvařte do změknutí, ale nerozvařte ji. Na koleji krátce orestujte mrkev nakrájenou na nudličky. Čočku a mrkev dejte do mísy. Přidejte rukolu, nahrubo nastrouhaný sýr a dochuťte olivovým olejem, hořčicí, solí a pepřem.

Mohlo by vás zajímat

Další články