Trendy
válka na Ukrajině Survivor 2024 Iveta Bartošová Survivor 2024 - aktuálně

Korunovace hýbe Británií: Trapas s toaleťákem i nová socha Camilly

V londýnském Muzeu voskových figurín Madame Tussauds odhalili figurínu královny Camilly.
Zdroj: Profimedia.cz
+ Další 3 fotografie
korunovace

Na historickou událost v podobě korunovace nového panovníka Karla III. se připravuje nejen široká veřejnost po celém světě, ale i obchodníci. 6. květen bude slavností nejen historickou, ale i byznysovou – supermarkety i další řetězce tak začínají představovat zboží s královskou tematikou, mimo jiné i typické britské čajové soupravy. Jak navíc upozornil deník Mirror, proslulé muzeum voskových figurín v Londýně k příležitosti korunovace navíc představilo novou figurínu královny Camilly.

Britská královská rodina má ale ještě před samotnou slavností pořádně nabitý program. Následník trůnu princ William a jeho manželka Kate například míří do Walesu, kde příští týden navštíví ragbyový klub a setkají se s dobrovolníky z řad záchranářů, píše britský list Mirror.

Už tento týden se navíc na veřejnosti představí král Karel III. a jeho choť Camilla, když společně odprezentují novou podobu standart a vyznamenání určených pro britské ozbrojené síly. S netrpělivostí jsou očekávána i další jména účinkujících, kteří vystoupí na londýnském koncertu den po korunovaci. Potvrzeny jsou zatím britské hvězdy jako Adele, Elton John, Harry Styles, Spice Girls nebo Robbie Williams.

Poutač na korunovaci mezi toaletním papírem

Jak si všiml například list London Evening Standard, zboží s tematikou korunovace už mají v nabídce i řetězce jako Tesco nebo Marks & Spencer. Patří mezi ně například porcelánové čajové soupravy, dorty nebo hrnečky. Novou reklamní znělku nebo speciální prsten se svým ikonickým logem a královskou korunkou nechal vyrobit i americký fastfoodový řetězec McDonald’s.

Pletený poklop na konvici pro samotného krále pak vyrobila Margaret Seaman – 94letá žena, která bývá přezdívána jako „královská tkadlena“. Při této příležitosti si tak odběhla od svého současného ambiciózního projektu, kterým je pletení modelu Buckinghamského paláce z bavlny. ​Minulý měsíc o tom napsala britská BBC.

Úsměvné pozdvižení způsobilo umístění reklamního poutače na korunovaci v jedné z britských poboček řetězce Tesco. Plakát s nápisem „Oslavte s námi korunovaci krále Karla III.“ se objevil mezi baleními s toaletním papírem. Není to poprvé, kdy podobným krokem firma vzbudila reakci zákazníků. V jiné prodejně se poutač objevil například v regálu s tampony a hygienickými vložkami.

Camilla z vosku

Novou expozici si pro návštěvníky přichystalo slavné Muzeum voskových figurín Madame Tussauds v Londýně. V trůnním sále bude vedle panovníka Karla III., prince Williama, princezny Kate a zesnulé královny Alžběty II. s princem Philipem stát také králova manželka Camilla.

Její voskovou figurínu vytvořila designérka Anna Valentine po vzoru královniny podoby na diplomatické recepci loni v prosinci. Na sobě má Camilla tmavě modré šaty v kombinaci s královskou šerpou, hvězdou Podvazkového řádu a replikou belgické safírové tiáry, která patřila zesnulé královně Alžbětě II.

„Zatímco pro většinu lidí to bude první korunovace britského panovníka v jejich životě, za dobu existence našeho muzea už půjde o osmou takovou příležitost,“ pochlubil se ředitel muzea Tim Waters.

„Jsme neuvěřitelně hrdí na naši po staletí trvající spolupráci s Buckinghamským palácem. A jak lépe oslavit oficiální začátek nové kapitoly v historii britské monarchie než vytvořením figuríny naší zbrusu nové královny Camilly, která se tak postaví po bok svého královského manžela?“ dodal.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy