Trendy
válka na Ukrajině Survivor 2024 Iveta Bartošová Survivor 2024 - aktuálně

Tvůrkyně poppetek Kalousová: Kabelky jsou naše vizitka. V mém snu mi pomáhá i nevěsta ze Svateb

Lucie Kalousová: Kabelky jsou naše vizitka. Pomáhá mi i nevěsta ze Svateb
Zdroj: Vladimír Kalous, Lucie Desmond, koláž eXtra
+ Další 3 fotografie
rozhovor

Nadaná designérka Lucie Kalousová začínala jako PR a copywriter pro různé klienty, především tedy pro velké technologické společnosti. Ale nestačilo jí to a chtěla sama něco tvořit a dělat si věci po svém. Založila vlastní módní značku, která se těší velkému zájmu. Proč se dala na kabelky a kde bere inspiraci? O tom všem se Kalousová rozpovídala v rozhovoru pro eXtra.cz.

Co pro vás znamená móda?

Jedním slovem „sebevyjádření“. A také vlastně umění, protože umělcem je jak designér, tak člověk, který „módu“ nosí. Rozhodně nejde o povrchní věc. Už dávno se přeci neoblékáme jen proto, abychom nechodili nazí.

Kdy vznikl nápad na vlastní značku?

Móda mě vždycky bavila. Nejdřív jsem s ní sama jen experimentovala, pak jsem absolvovala různé kurzy fashion designu, začala jsem s PR vypomáhat designérům a následně jsem o lokální módní scéně začala psát blog. Chtěla jsem českou módu přiblížit lidem. No a když jsem v roce 2016 nastoupila na mateřskou, rozhodla jsem se, že toho musím využít a zkusit založit něco svého.

Proč zrovna Patrick Poppet? Má jméno značky nějaký význam?

Protože kabelky s mým jménem by nikdo nekupoval. (smích) Navíc jsem chtěla do názvu zakomponovat jméno syna Patrika, protože jsem značku v podstatě založila díky němu. Pak jsem přemýšlela, co dál by se k tomu hodilo a hezky znělo. Až jsem vymyslela anglické „poppet“, což se dá přeložit jako „brouček“ nebo „zlatíčko“. Je to perfektní, protože vystihuje jak syna, tak vášeň ke kabelkám. A z toho přirozeně vyplynulo, že kabelky značky Patrick Poppet jsou vlastně poppetky.

Jak jste skloubila práci na svém snu a starost o syna?

Dnes je synovi pět let, takže teď už je to pohoda, ale když se ohlédnu zpět, tak nechápu, jak jsem to mohla zvládnout. Asi jak se říká „když se chce, jde všechno“. A já jsem chtěla, tak jsem to zkrátka nevzdala. Moc jsem toho nenaspala, ale stálo mi to za to. Synovi i značce se daří dobře (smích).

Patrick Poppet

Značku prémiových kožených poppetek a doplňků Patrick Poppetzaložila Lucie Kalousová. Svou první autorskou kolekci s názvem Black Diamond Collection uvedla v září roku 2019.Pracuje s těmi nejkvalitnějšími usněmi lokální produkce, využívá taképrvotřídní usně a komponenty z Itálie, přičemž všechny usně pocházejí zhospodářských zvířat. Na jaře 2021 do portfolia značky přibyly autorské obrazy,do nichž Lucie zpracovává zbytky usní z výroby poppetek, a obrazys plíšky od šampaňských, které vznikají konkrétnímu zákazníkovi-sběratelina míru.

Proč jste se dala na kabelky a ne například na oblečení nebo jiné doplňky?

Původně jsem chtěla šít plavky, ale v našem podnebí mi to nakonec nedávalo smysl. Pak jsem se zeptala sama sebe, co miluji, a bylo jasno. Kabelky jsou obsese pro spoustu žen. Já si navíc myslím, že je to i naše vizitka. Vlastnit jednu kvalitní kabelku by měla každá z nás. Vnímám to jako investici.

Jak dlouho zabere vytvořit tak jedinečnou poppetku?

Téměř 2,5 dne poctivé řemeslné práce. Zhruba 80 % práce, jako je krájení, lepení, podšívkování, zažehlování, opracování hran a podobně, totiž probíhá ručně. Děláme to hezky po staru a s láskou. Ještě považuji za důležité zmínit, že všechny naše usně pocházejí z hospodářských zvířat. Kůže tedy nikdy nebyla důvodem, proč bylo zvíře poraženo. Čisté geometrické tvary poppetek navíc zamezují plýtvání usněmi a vedou k redukci odpadu.

Děláte vše sama, nebo už máte tým lidí, kteří se starají o šití a návrhy?

Sama si vybírám a nakupuji ten nejkvalitnější materiál převážně z Itálie, vytvářím samozřejmě veškerý design a také prototypy, abych viděla, jestli vše funguje i v reálu, ne jen na skicáku. Samotnou výrobu pak zadávám jednomu českému rodinnému brašnářství. Fotografa mi příležitostně dělá manžel a se sociálními sítěmi mi pomáhá šikovná a vždy usměvavá Simona Míková ze Svatby na první pohled.

Kde berete inspiraci? ​

Všude kolem sebe. Vnímám maličkosti, materiály a tvary, které se následně dají převézt do designu poppetek. Při přípravě první kolekce s názvem Black Diamond Collection jsem se například nechala inspirovat dokonalými tvary diamantu. Inspirují mě také klientky, naslouchám jejich přání. To byl případ 3x3 Collection, kdy si zákaznice žádaly barevné poppetky. Hodně také dám na svou intuici a samozřejmě tvořím to, co chci sama nosit.

Máte nějakého oblíbeného designéra?

Za zahraničních se mi moc líbí práce a styl Victorie Beckham. Sama totiž preferuji nadčasovou eleganci. Z těch lokálních mě oslovuje tvorba Kateřiny Geislerové, Zuzany Kubíčkové, Petry Balvínové, Lay Sedlákové, prádlo od Terezy Vu a šperky od Korbičky.

Chcete v budoucnu sortiment rozšířit?

Ano, určitě. Vlastně už se tak trochu stalo. Před létem jsem představila nový projekt, kterým jsou mé obrazy. V některých z nich využívám odřezky usní, které zbývají z výroby poppetek a vyhodily by se, což přispívá k hodnotám zerowaste. Do dalších umisťuji „plaques de muselets“, tedy dekorativní plíšky od šampaňského a vznikají konkrétnímu zákazníkovi-sběrateli na míru. Inspiraci jsem načerpala, když jsme nějaký čas žili v Lucembursku a často navštěvovali nedalekou Francii. Ambasadorkou tohoto projektu se stala Tereza Franc, vůbec první česká Madame Cognac & Champagne, z čehož mám velkou radost.

Prodáváte své poppetky jen na českém trhu, nebo i na zahraničním?

Oslovili mě už nákupčí z New Yorku, Dubaje, Paříže a Milána, ale já chci zatím zůstat lokální a „vyrůst“ u nás doma. Zajímavý je samozřejmě každý klient. Co vím, tak mezi mé zákaznice patří právničky, lékařky, manažerky a podobně. Často u mě nakupují i muži, kteří mají poppetku jako dárek pro svou drahou polovičku.

Svou kolekci jste prezentovala na Prague Design Weeku, kde vaše produkty mohou ženy najít?

V současné chvíli jsou k dispozici na mém e-shopu. Jednám také s několika showroomy o spolupráci. Co dále nabízím, je, že vybrané poppetky osobně dovezu přímo k zákaznici a ta si je může osahat a následně se rozhodnout. Tato služba funguje velmi dobře. Od listopadu by moje tvorba měla být k vidění také v Pasáži českého designu v samém centru Prahy.

Na čem právě teď pracujete?

Vymýšlím prototyp poppetky, která by rozšířila Black Diamond Collection. Pak v hlavě nosím nápady na novou kolekci na příští rok. Rýsují se mi další zajímavé spolupráce. A prozradím vám jako prvním, že v brzké době uvedeme kolekci triček, na které pracuji právě s Terezou Franc, mojí kamarádkou a ambasadorkou. Bude se dotýkat obou našich zájmů – kabelek i šampaňského. Zkrátka je na co se těšit.

Bolestná zpověď Moniky Binias: S o 24 let mladším Petrem přišli o dítě. Bojovala i s tchyní

Související články

Další články

Nejnovější kauzy