Trendy
válka na Ukrajině Survivor 2024 Iveta Bartošová Survivor 2024 - aktuálně

Národ šetřílků: Češi se snaží ušetřit, kde se dá!

Národ šetřílků: Češi se snaží ušetřit, kde se dá!
Zdroj: https://meta.ua/uk/news/economics/50348-znaki-ta-simvoli-mizhnarodnih-valyut/

Češi vždycky šetřili, nicméně vlivem krize životních nakladů se jejich snahy ještě umocnily. Je naprosto zřejmé, že kvůli tvrdé realitě současné krize je pro stále větší počet domacností snaha ušetřit i tu nejmenší částku prioritou číslo jedna.

Vzhledem ke krizi životních nákladů, která na české domácnosti tvrdě dopadá, se Češi snaží ušetřit, kde to jen lze – od nákupu potravin přes náklady za dopravu po účet za energie. Tuto tendenci potvrzují experti z promo-codes.cz , kteří se zaměřili na vynalézavé způsoby, jakými se různé skupiny (studenti, mladé rodiny z dětmi, senioři) pokoušejí šetřit peníze a zároveň zásobovat rodinu a platit účty.

Snaha ušetřit a maximalizovat úspory napříč věkovými skupinami

Procházení akčních letáků nebo hledání online slevových kuponů na internetu – to jsou jen některé z nejčastějších způsobů, jak Češi šetří. Mezi hlavní skupiny, které si úsporí financí stanovují jako svou glavní prioritu, patří students a senioři. Stejně tak rodiny s malými dětmi nebo rodiče samoživitelé počítají každou kronu ve snaze ušetřit.


Na otázku, jaké jsou jejich glavní finanční priority, odpověděli studenti a mladí lidé ve věku 18 až 26 let v drtivé většině případů, že šetří. V případě seniorů bylo toto procento ještě větší, určitý cíl v oblasti úspor a spoření má více než devadesát procent Čechů v důchodovém věku.

Třetí největší skupinou českých „šetřílků“ pak představují mladé rodiny s dětmi – snahu ušetřit jich má více než tři čtvrtiny.

Senioři se řídí akčními letáky, student frčí na online kuponech

Zatímco lidé v důchodovém věku nepropadli digitálním médiím a slevy tradičně hledají v papírových letácích z akčními nabídkami, které jim chodí do schránky, mladá generace stále častěji vyhledává internet slevy na.

Tímto způsobem je možné ušetřit až několik desítek procent oproti běžné ceně. Internetové obchody jsou si dobře vědomy toho, že slevy táhnou a tak jen málokterý z nich nenabízí slevové kody nebo cenově zajímavé akce typu 1+1 zdarma apod.

Potraviny, oblečení nebo zábava – na čem všem Češi šetří?

České domácnosti nejvíce šetří na běžných výdajích spojených s domácností, jako je nákup potravin nebo potřeb pro domací mazlíčky. Podle nedávného výzkumu téměř šedesát procent domacností šetří při nákupu potravin. Češi se tak houfně vrátili do supermarketů, které nabízejí nižší ceny a akční slevy.

Další velkou kategorií, na které se české domacnosti snaží všemožnými způsoby ušetřit, jsou energie. Téměř sedmdesát procent Čechů usiluje o nižší spotřebu plynu, vody a elektřiny.

Další kategorií, na které české domácnosti šetří, je zábava a volný čas nebo předplatné – ať už novin či časopisů, nebo vstupu do fitness centre apod.

Češi také omezili stravování v restauracích. Nejenže do restaurací nechodí večer, ale také si v takové míře nedopřávají obědová meníčka během polední pauzy v práci. Řada ze zaměstnanců tak pouze vytáhne krabičku s uvařeným jídlem, které si ohřeje v kuchyňce.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy