Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.Rozumím
Trendy tagy koronavirus Extra Host (pořad) SuperStar 2020 Počasí

Nejnovější kauzy

Cítíte se podráždění? Dejte si steak. Máte oteklé kotníky? Snězte banán. Čtěte, které jídlo pomůže vám!

Víte, co jíte?

Prasklinky v dutině ústní a afty

Může znamenat: nedostatek vitamínu B2 Doporučená denní dávka: 1,3 mg pro muže, 1,1 mg pro ženy

Drobná poranění ve vašich ústech pravděpodobně znamenají, že vám chybí vitamín B2. Bez něj organismus nemůže obnovovat buňky a zacelovat ranky. Řešení: zvyšte přísun mléčných výrobků.

Nechutenství

Může znamenat: nedostatek zinku Doporučená denní dávka: 5,5–9,5 mg pro muže, 4–7 mg pro ženy

Pokud papáte málo zinku, nemůžete se divit, že vám nechutná jíst. Zinek totiž ovlivňuje produkci slinných enzymů. Řešení: jezte červené maso a oříšky.

Bolesti břicha a nevolnost

Může znamenat: nedostatek vitamínu A Doporučená denní dávka: 0,7 mg pro muže, 0,6 mg pro ženy

Jste náchylní na různé žaludeční a střevní infekce? Máte málo vitamínu A. Řešení: jedna mrkev denně a máte po problémech. Super jsou také játra, i když je spousta z vás nemusí.

Podrážděnost

Může znamenat: nedostatek železa Doporučená denní dávka: 8,7 mg pro muže, 14,8 mg pro ženy

Bledá kůže, lžičkovitě tvarované nehty, únava, podrážděnost, deprese – to všechno může ukazovat na to, že trpíte nedostatkem železa. Řešení: červené maso, oříšky a listová zelenina. Také vajíčka, ryby a cereálie.

Oteklé kotníky

Může znamenat: nedostatek draslíku Doporučená denní dávka: 3,500 mg

Draslík pomáhá regulovat vodu v těle. Pokud ho máte v sobě málo a navíc třeba hojně solíte, je možné, že vás trápí otoky nohou. Řešení: jezte alespoň pět kousků ovoce a zeleniny každý den. Hlavně banány, v těch je draslíku nejvíce.

Související články

Další články