Česko si zase uřízlo mezinárodní ostudu, když pracovníci kavárny Starbucks na Staroměstském náměstí napsali jihokorejské zákaznici na kelímek zkomoleninu slova šourek.

Zákaznici přišlo podezřelé, že se jí ostatní posmívají, tak si slovo našla ve slovníku a kelímek vyfotila. Záhy k ní přišla obsluha se slovy, že kelímek nebyl pro ni, a dostala jiný. „Prostě něco napsal na kelímek a začal se spolu se svými kolegy hihňat,“ stěžovala si o den později na oficiální stránce kavárny na Facebooku.

Výměnou kelímku to ale neskončilo. Dáma chtěla po pracovnících omluvu, které se ovšem nedočkala. Podle ní se jednalo o zřejmý rasismus a sexuální obtěžování. „Je to nechutné a celý incident mě nesmírně urazil,“ vzkázala Yeseul Lee českému zastoupení kavárny.

Svůj příběh zveřejnila na jihokorejských stránkách a fotka s kelímkem se začala šířit po sociálních sítích jako odstrašující případ české pohostinnosti. Nejhorší na tom je, že článek o této zklamané zákaznici se nachází na hlavním webovém portálu v Koreji, který má mnohonásobně větší čtenost než všechna česká média.

A jak to nakonec se zaměstnanci dopadlo? Na popud vedení se museli se zákaznicí sejít a řádně se jí omluvit. Žena prý omluvu přijala a odmítla jakoukoli materiální kompenzaci.

K události nám vedení Starbucks poslalo veřejné prohlášení: Starbucks hluboce lituje extrémně neprofesionálního jednání individuálního baristy, které se před několika dny stalo v jedné z našich kaváren. Od našich zaměstnanců vždy očekáváme nejvyšší úroveň zákaznických služeb. Se zákaznicí jsme se setkali a osobně jsme se jí upřímně omluvili. S okamžitou platností byla podniknuta vnitřní opatření k řešení této situace, a aby již k podobným situacím v budoucnu nedošlo. Tento jednorázový incident je zcela v rozporu s globálními standardy společnosti a principy péče o zákazníky, které prosazujeme.