Možná máte ještě v paměti modelku Sarah Stage (30), která se i přes pokročilé stadium těhotenství mohla chlubit vytvarovanou svalovou výbavou. Pozornost vzbuzovaly zejména vystouplé břišní svaly, jež absolutně odmítaly brát požehnaný stav v potaz.

Kromě obdivných komentářů se ale ženě dostalo i spousty kritiky a bylo jí vyčítáno, že ubližuje svému nenarozenému miminku. Sarah přitom tvrdila, že se věnuje pouze lehkému cvičení a neustále je pod bedlivým dohledem doktorů, kteří si naopak nemůžou vynachválit, jak se jejímu chlapečkovi v břiše daří.

Stage byla se svými pilates však nic v porovnání se ženami ve fotogalerii. Ty se ani v těhotenství nehodlají zbavit svého oblíbeného vzpírání a nadále posilují.

Zaslouží si za to kritiku, či pochvalu? Je asi jasné, jaké pocity ve vás při pohledu na tyčící se břicho a několikakilovou nálož v rukách převládají.

Na stranu druhou, pokud jsou ženy posilování navyklé, snížily v době těhotenství zátěž a sportovní aktivitu pečlivě prokonzultovaly s lékařem, zdravotní problémy jim z toho koukat nemusí. Naopak. Častý pohyb výrazně snižuje riziko cukrovky a zvýšeného tlaku. O pozitivních účincích na psychiku ani nemluvě.

Samozřejmě vás nenabádáme k tomu, abyste se i vy s dítětem v bříšku najednou pustily do zvedání dvacetikilových činek, ale trocha mírného cvičení vám určitě neuškodí. Že už se většině těhotných nechce, rády se poddávají stavu, který jim dovoluje nic nedělat, a pohodlně se obklopují přibývajícími kily, to už je samozřejmě věc jiná.