Na Českou slavici Lucii Bílou (48) si s celosvětovou kampaní pro boj s ASL nepřijdou. Povedený virální nápad, v rámci kterého globální i lokální celebrity přispívají formou videa a stodolarovky nadaci, která financuje boj se zákeřnou chorobou.

Amyotrofická laterální skleróza, respektive její oběti ale u české zpěvačky Lucie Bílé nepochodily. Zpěvačka nechala chytře vyřádit všechny české celebrity, aby v samotném závěru kampaně tasila trumf – zkritizovala ty, kteří si z boje proti ALS udělali sebeprezentaci, a výzvu „přijala“ tak, že na sebe vysypala dvacet klaunských nosů, symbolů tuzemské kampaně, se kterou dlouhodobě spolupracuje a která shodou okolností začíná za týden.

Přijetím výzvy ale mnohem méně významné celebrity, vlastně všechny kromě ní, přistoupily na její pravidla: Polít se ledovou vodou, aby alespoň na krátký okamžik poznaly, co cítí nemocní, kterým se hroutí svalové struktury.

Zpěvačka si v paruce, známé z materiálu k předchozímu (a také blížícímu se dalšímu, pozn. aut.) turné, pod plyšovými projektily ovšem také jistě vytrpěla své, ale neztratila duchapřítomnost a hned nominovala svého dlouholetého kamaráda, faráře Zbigniewa Czendlika, který si příště klaunský nos také nezapomene.

Lucie na svém Facebooku tvrdí, že to myslí dobře, což je evidentní a nikdo si nemyslí, že se trošku se svou podporou Kontu Bariéry svezla na cizí kampani, ale takhle nějak si to určitě autoři celosvětové kampaně pro boj s ALS představovali. Ostatně kontaktovali jsme je a připravujeme pro vás jejich vyjádření.