Český spotřebitel je idiot, který si neumí dupnout. Pokud nasadí prodejce jiné ceny pro Německo a jiné pro Česko, tak si zaslouží jediné – aby mu zákazník dal najevo, že už si k němu na nákup nezajde. To je názor ekonoma Lukáše Kovandy.

Celou kauzu odstartoval čtenář eXtra.cz Martin Maska. Ten se vyjádřil k cenovému rozdílu mezi výrobky, které se prodávají u nás a které jsou k dostání v Německu. Sám Martin si dal tu práci, že se vydal na průzkum do Německa, aby zjistil, jak to s cenovým rozdílem je. Ceny výrobků nebral uživatel v akci, ale za běžnou cenu, což je důležité zdůraznit. Představte si, že za naprosto stejný nákup zaplatíte v Německu 2 710 Kč a u nás ty stejné výrobky koupíte za neuvěřitelných 6 484 Kč. Jako příklad uvedl Martin pár výrobků, které se cenově naprosto odlišují. Kapesníky babylove 25,70,– vs. 59,90,–, pěna na holení Nivea 44,70,– vs. 107,00,–, pěna do koupele 25,70,– vs. 42,90. A tak bychom mohli pokračovat výrobek za výrobkem.

Vedení DM zatím pořádně neví, jak má celou kauzu odkomunikovat. Na firemním Facebooku se stovky lidí ptají, jestli z nich DM náhodou nedělá totální idioty. Jak „dmko“ celou kauzu zatím hodnotí? Vyjádření společnosti najdete ZDE.

Co má dělat spotřebitel, který se nechce cítit jako hlupák? Měl by si jít nakoupit jinam.

„Je to také věc poptávky. Češi si i toto dražší zboží kupují. Český zákazník není sebevědomý, nedá najevo, že žádá nižší cenu. V zahraničí nejen že je zboží levnější, ale v řadě případů je levnější a také kvalitnější, protože nezapomeňme, že ty řetězce – teď to zrovna nemusí být DM, ale třeba s potravinami či výrobci samotní – mají jiné receptury na jiné regiony a většinou je to tak, že v bohatších regionech jsou kvalitnější limonády a různé potraviny. Zboží je tam nejen levnější, ale když započteme tu kvalitu, tak je ještě o nějaký kousek výhodnější celkově než zboží v ČR,“ uvedl ekonom Lukáš Kovanda pro Blesk.

Celou kauzu budeme sledovat i dále. Během pondělí bychom mohli obdržet podrobné vyjádření společnosti DM. Pokud ho tedy vedení společnosti zašle.