Po tom, co se zákazníci drogerie DM dozvěděli, že cenové rozdíly mezi výrobky prodávanými v Čechách a v Německu jsou hodně rozdílné, strhla se na Facebooku dost rozostřená diskuse. Na velký cenový rozdíl upozornil Martin Maska.

Představte si, že za stejný nákup zaplatíte v Německu 2 710 korun a u nás za úplně stejné výrobky 6 484 korun. Například tyto výrobky se cenově naprosto odlišují.

Kapesníky babylove 25,70 – vs. 59,90,–

Pěna na holení Nivea 44,70,– vs. 107,00,–

Pěna do koupele 25,70,– vs. 42,90,–

Zákazníci se kvůli cenám rozohnili také na Facebooku. „Já bych taky prosila lepší vysvětlení než tuto lež. Jinak si já, moje rodina i všichni mí známí nekoupíme už ani to nejlevnější mýdlo. Mám velkou rodinu a ještě víc kamarádů. A možná místo keců by bylo dobré věc napravit,“ napsala Jana.

"DM, to jsou kecy. Třeba včera jsem chtěla koupit mikro hadřík na okna: DM nejlevnější za 69,90 a drogerie Teta za 39,90. Totožná kvalita i značka, takže trhem to opravdu asi nebude, že?“ myslí si Lenka.

„Obejít jejich prodejny obloukem – a je to (zloději),“ zlobí se Miroslav. „DM, by mě zajímalo, jak dlouho jste potili takovou krávovinu!!! Už jen na mzdách u nás ušetříte neskutečný prachy. Jste banda zlodějů, to je celé!“ tvrdí Jiří.

„Takže chcete tvrdit, že náklady spojené s prodejnami DM jsou o 100 % větší v ČR než v Německu? Trochu divné… Rozdíl je čím dál propastnější…“ říká Jana.

„Zdanění práce v Německu je mírně vyšší než u nás. Daň z příjmů právnických je v Německu výrazně vyšší. V Německu je průměrná mzda oproti ČR vyšší cca 4×. Čili nelžete, protože všechny výše zmíněné faktory jsou v neprospěch Německa a logicky by tedy ty ceny měly být naopak,“ zlobí se Matouš.

DM drogerie by s tím nejspíš měla něco dělat, nebo nadobro přijde o všechny svoje zákazníky, kteří s úsměvem přejdou ke konkurenci.

„Do logistických nákladů vstupují nejen náklady na transport z Německa do České republiky, ale promítají se do nich i zvýšené náklady díky nutnosti větší část produktů vybalit, polepit českými etiketami a znovu zabalit k další distribuci. Výrobky, které nemají českou verzi etikety, musíme opatřit českou verzí a výrobek je v tomto případě tedy etiketován dvakrát. Za minulý obchodní rok jsme takto etiketovali 25 600 000 výrobků. Oproti Německu máme rovněž rozdílné geografické rozložení prodejen, roli hraje nejen jejich velikost, která je u nás menší, ale i celkový obrat, který je u nás na jednu prodejnu přibližně 4× menší než v Německu. Fixní náklady na jednu prodejnu v poměru k celkovému obratu jsou u nás tedy vyšší. Jak jsme již uváděli, v České republice se snažíme stanovovat ceny tak, aby vlastní značky byly ve vztahu ceny a kvality nejvýhodnější alternativou na trhu, a naši zákazníci si mohou být jistí, že kvalita výrobků DM značek je stejná jak v Německu, tak v České republice,“ uvedl pro eXtra.cz tiskový mluvčí Jiří Peroutka.