I když máme dojem, že jsou tyto potraviny spíš součástí racionální zdravé stravy a měly by být zdraví prospěšné, opak je pravdou.

Nezanedbatelné množství jedu se totiž vyskytuje například v bramborách, fazolích a para ořeších!

1. Sušené ovoce

K průmyslovému sušení většiny ovoce se používá síra a sorban draselný. Buď bychom se měli vyvarovat jejich nadměrné konzumaci, nebo pozorně číst etiketu. Pomáhá také, když sušené plody spaříme vařící vodou.

2. Brambory

Pozor bychom si měli dávat především na zelené a naklíčené brambory. Obsahují totiž nebezpečný solanin, jehož nadměrná konzumace může být i smrtelná.

3. Para ořechy

Tyto oblíbené a chutné ořechy obsahují velké množství selenu, a proto je jejich doporučená dávka pouze 3 kusy denně! V malém množství pomáhá selen proti bolesti kloubů, ve větším je jedovatý…

4. Pecky třešní, meruněk a švestek

Určitě se vám někdy stalo, že jste pecku omylem spolknuli nebo do ní alespoň kousnuli. Tomu bychom se ale měli vyhnout, protože obsahují vysoce toxický kyanid!

5. Červené fazole

I když jsou bohatým zdrojem bílkovin, ostražití bychom měli být především při jejich zpracovávání. Pokud je neuvaříme déle než deset minut, hrozí nám otrava fytohemaglutinínem.